Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota, 12 listopada 2011

Chili con carne

Jeśli mam być szczera, to nie przepadam za pikantnymi potrawami. Być może dlatego, że nie jestem do nich przyzwyczajona, nie wiem. Nie zmienia to faktu, że mój chłopak je uwielbia, dlatego postanowiłam w kuchni zrobić coś typowo dla niego. Padło na chili con carne, potrawę kuchni meksykańskiej i teksańskiej. Zaryzykowałam i nie żałuję. Bardzo mi smakowało, chociaż momentami myślałam, że wypali mi gardło. Na szczęście akurat była okazja do świętowania- dostałam pracę, więc na stole było też białe wino, które złagodziło pieczenie. Efekt? Z potrawy na potrawę coraz bardziej przyzwyczajam się do pikantnych smaków i zaczynam je lubić.

Składniki na 5 porcji (podanych z ryżem) lub 2-3 podanych po prostu w misce:

  • 300g mięsa mielonego
  • opakowanie czerwonej fasolki
  • 1 cebula
  • opakowanie przyprawy do chili con carne
  • 100ml wody
  • puszka pomidorów (400g)
  • olej
  • sól, pieprz


Pokroić cebulę w kostkę, zeszklić na patelni. Dodać mięso mielone i przyprawiamy solą i pieprzem. Zrumienione mięso posypujemy przyprawą do chili con carne, dodajemy wodę, a następnie pomidory i fasolkę. Mieszamy i gotujemy jeszcze ok 15minut pod przykryciem, na średnim ogniu.
Można podawać z ryżem (jak na zdjęciu) lub w miseczkach.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz