Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

niedziela, 27 listopada 2011

Cynamonowe ciasteczka


Nie od dzisiaj wiadomo, że jestem miłośniczką cynamonu, w każdej postaci. Dzisiaj z braku czasu (i składników) postanowiłam zrobić takie zwykłe ciasteczka cynamonowo-waniliowe. Wyszły przepyszne, w szczególności, że ciągle są cieplutkie. Mniam! Zastanawiam się, ile z nich zostanie do wieczora ;)

Składniki:
  • 125g masła
  • szklanka cukru
  • 350g mąki pszennej
  • 1 jajko
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • łyżeczka cynamonu
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia

do oprószenia:
  • 4 łyżki cukru
  • łyżeczka cynamonu
Ubić masło z cukrem na kremową masę. Dodać jajko i ekstrakt waniliowy, pomieszać dokładnie. Następnie dodawać powoli mąkę, cynamon i proszek do pieczenia mieszając. Jeśli masa będzie zbyt rzadka, należy dodać więcej mąki. Przełożyć ciasto do miseczki, owinąć folią i wsadzić na 20-30min do lodówki.
Po wyjęciu należy wrzucić cukier i cynamon do miseczki, zmieszać, a następnie nastawić piekarnik na 190stopni. Formować kulki o średnicy 2,5-3cm, a następnie obtoczyć je w cukrze i cynamonie. Wykładać na blaszce wyłożonej papierem. Piec około 15minut.


Wpis bierze udział w:

5 komentarzy:

  1. Ostatnio szukałam jakiegos przepisu na ciasteczka cynamonowe. Twoje wyglądają niezwykle apetycznie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham ciasteczka, kocham cynamon! Jestem nimi oczarowana! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszą smakować obłędnie!

    OdpowiedzUsuń
  4. i smakują :) widać, że połączenie wanilii z cynamonem było strzałem w dziesiątkę! :)

    OdpowiedzUsuń