Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 30 listopada 2011

Faszerowane papryki

Dzisiaj na obiad proponuję wegetariańskie faszerowane papryki. Proste, smaczne i.. zdrowe! :) Poza tym, gdy pogoda za oknem nie sprzyja, warto mieć chociażby na talerzu trochę słońca i kolorów.

Składniki na 6 papryk: (na zdjęciu są 4, ale zostało mi jeszcze sporo farszu)

  • Pół szklanki ryżu (ja użyłam białego)
  • 130g pieczarek
  • duża puszka krojonych pomidorów
  • 1 średnia cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 płaskie łyżeczki suszonego oregano
  • pół łyżeczki tymianku
  • sól, pieprz
  • oliwa, masło


Na początku musimy przekroić papryki na pół, pozbyć się włókien i ziaren, ale koniecznie zostawić ogonki. Następnie zabieramy się do gotowania ryżu. W tym czasie podsmażamy cebulę na maśle, a gdy już będzie złota, dodajemy pokrojone na plasterki pieczarki i dokładamy troszkę więcej masła. Pieczarki przyprawiamy solą, pieprzem (ja lubię dodać trochę maggi). Podsmażamy wszystko. Następnie, gdy pieczarki będą już miękkie, dodajemy puszkę pomidorów, przeciśnięty przez praskę czosnek, tymianek, oregano, sól, pieprz i dusimy przez kilka minut. Następnie odcedzamy ryż i dodajemy na patelnię, mieszamy i zostawiamy na chwilę, żeby składniki się ładnie połączyły. W tym czasie smarujemy papryki oliwą, a następnie wypełniamy je farszem. Pieczemy w temp. 175stopni. Podajemy jako dodatek do mięsa lub z sałatą. Smacznego!

1 komentarz:

  1. Nie jadłam nigdy papryki faszerowanej w wersji wegetariańskiej... Ale ta wygląda tak smakowicie, ze chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń