Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 23 listopada 2011

Kurczak po wietnamsku

Kurczaka po wietnamsku poznałam, gdy zostałam zaproszona na pierwszy obiad do rodziców mojego chłopaka. Od tamtej pory go uwielbiam. Na szczęście "teściowa" zaopatrzyła mnie w segregator i swoje tajne przepisy, więc jak tylko mam troszkę czasu to zaglądam tam i wybieram, co mogłabym zrobić, a tym samym mój chłopak je czasem coś innego niż moje wymyślne dziwactwa ;)

Składniki na 2-3 porcji:

  • 1 duża pierś z kurczaka
  • 1 cebula
  • kilka ząbków czosnku (wg uznania, ja daję 2-3)
  • 1/2 łyżki curry
  • 1/2 łyżki imbiru
  • 1/2 łyżeczki papryki ostrej i słodkiej (w sumie)
  • 1 łyżka maggi
  • 1 łyżka oleju (+ olej do smażenia)
  • sól, pieprz
  • szczypior (opcjonalnie)

Mięso pokroić w kostkę, włożyć do miski, dodać przyprawy i pokrojoną w kosteczkę cebulę. Wymieszać i odstawić na 10-20minut do lodówki. Na patelni rozgrzać olej do smażenia (ok 1-2 łyżek), wrzucić zawartość miski. Smażyć kilka minut. Pod koniec smażenia można dodać szczypior. Podawać z ryżem. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz