Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 10 listopada 2011

Pierś z indyka z makaronem i porem w sosie pomidorowym


Ostatnio wpadłam na pomysł, że zrobię coś fajnego na obiad, co zawiera mięso, pomidory i makaron, i nie nazywa się spaghetti. Zdecydowałam, że kurczaka zastąpię piersią z indyka, dodam por, jakieś przyprawy i voila! Wyszło coś tak przepysznego, że wiem, że takie połączenie będzie częściej występować w mojej kuchni.

Składniki dla 2-3 osób:

  • makaron do spaghetti
  • 1 większa pierś z indyka (lub 2 mniejsze) - można zastąpić kurczakiem
  • 2 białe części pora
  • puszka pokrojonych pomidorów (ja dałam mniejszą, 200g)
  • 50ml bulionu drobiowego
  • ząbek czosnku
  • sól, kolorowy pieprz
  • natka pietruszki (do przystrojenia)
  • starty ser


Mięso pokroić na małe kawałki, przyprawić i podsmażyć na złoty kolor. W tym czasie pokroić por na plasterki (ale tak, żeby nie były to całe okręgi) i dorzucić. Smażyć razem przez chwilę. Dodać bulion, pomidory i czosnek przeciśnięty przez praskę. Wymieszać, zmniejszyć gaz i dusić przez ok. 15minut. W tym czasie ugotować makaron. Odcedzić i dodać do mięsa. Doprawić, wymieszać i przystroić pietruszką i startym serem.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz