Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 18 listopada 2011

Risotto z groszkiem i wędzonym boczkiem

Risotto z groszkiem to potrawa na szybko, zrobiona... przypadkiem. Chciałam zrobić coś ciekawego na kolację, więc ze składników, które akurat były pod ręką pokombinowałam risotto. Wygląda na to, że było smaczne, bo mój chłopak już czeka, kiedy zrobię je następnym razem. A jutro, mam nadzieję, że uda mi się zrobić makaron z sosem serowym i podzielić się nim z Wami.

Składniki na 3-4 porcji:
  • szklanka ryżu arborio
  • szklanka groszku mrożonego (ale może też być groszek z puszki)
  • 1 średnia cebula
  • 3/4l bulionu warzywnego
  • 15dag wędzonego boczku
  • sól, pieprz
  • starty parmezan
  • oliwa i masło


Na dużej patelni rozgrzewamy łyżkę oleju z łyżką masła. W międzyczasie, kroimy cebulę w kosteczkę, wsypujemy na patelnię i podsmażamy na złoty kolor. Następnie kroimy boczek na plasterki i dodajemy do cebuli, chwilę razem podsmażamy. Następnie dorzucamy ryż i chwilę go podsmażamy zanim zaczniemy wlewać bulion. Wlewamy 1 chochlę bulionu, mieszamy i czekamy, aż ryż go wypije. Powtarzamy to aż do wyczerpania bulionu (to może trwać do 20minut). Następnie dokładamy groszek i chwilę dusimy pod przykryciem. Następnie dodajemy sól, pieprz i trochę startego parmezanu, mieszamy i podajemy. Można na sam koniec jeszcze posypać risotto parmezanem.

2 komentarze:

  1. wygląda na bardzo kremowe i smakowite ;]

    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
    http://www.karmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha:) Narobiłaś mi apetytu na takie risotto:)

    OdpowiedzUsuń