Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 7 grudnia 2011

Filet z łososia z yorkshire puddings i groszkiem

Mimo że bardzo lubię łososia, nieczęsto mogę pozwolić sobie na podanie go na obiad, gdyż nie należy on do najtańszych (jest tani wśród ryb, ale stosunkowo drogi gdy weźmiemy pod uwagę ceny różnych gatunków mięsa). Jednakże czasem można zaszaleć i kupić kawałek, na pewno nie będziemy żałować. Przygotowanie go też nie należy do rzeczy ani czasochłonnych, ani trudnych. Ja wsadziłam go do piekarnika, a do tego dałam yorkshire puddings i groszek.

Składniki na dwie porcje:
  • 2 filety z łososia
  • troszkę soli i pieprzu
  • troszkę oliwy
Filety oprószyć solą i pieprzem, posmarować oliwą i piec przez 10-12minut w piekarniku rozgrzanym do 220stopni (skórką do dołu).
Jeśli chodzi o yorkshire puddings, to kupiłam je w sklepie, już gotowe. Dałam je do piekarnika na jakieś 5 minut razem z łososiem. Od dłuższego czasu za mną chodziły, bo wiem że tutejsi je uwielbiają, a ja chciałam spróbować czy warto. Są pyszne i delikatne. Dodatkowo, wsypałam do nich troszkę ugotowanego mrożonego groszku. Myślę, że jeszcze kiedyś się skuszę i sama je zrobię, bo wygląda na to, że to żadna filozofia :) 
Filet oblałam sosem bazyliowym składającym się z suszonej bazylii, jogurtu naturalnego, soli czosnkowej, odrobiny soku z cytryny, przyprawione solą i pieprzem. 

Szybkie, smaczne i łatwe. Zdecydowanie polecam :)

3 komentarze:

  1. Pięknie wygląda! Uwielbiam łososia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za rybami, ale dobrze przygotowany łosoś zawsze mnie skusi :)

    OdpowiedzUsuń