Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 27 grudnia 2011

Kapusta z grzybami

Czymże byłaby wigilia, gdyby zabrakło na niej kapusty z grzybami? Niby wciąż wigilią, ale zapewne dla większości z nas czegoś by na stole brakowało, właśnie tej kapusty z grzybami. Osobiście jestem miłośniczką kapusty kiszonej pod każdą postacią, więc gdy w końcu miałam okazję ją zrobić, byłam bardzo zadowolona, mimo, że nie był to krótki proces. Udało się, było przepyszne i wydaje mi się, że wszystkim smakowało :)

Składniki na dużą miskę:

  • 1kg kiszonej kapusty
  • suszone grzyby (ilość wg uznania, ja dałam pełną miseczkę)
  • ziele angielskie
  • 2-3 listków laurowych
  • sól, pieprz
  • 1 cebula
  • 2 łyżki mąki
  • 1-2 łyżek margaryny
Początkowo zalewamy suszone grzyby gorącą wodą, czekamy trochę i ją odcedzamy. Następnie wlewamy już zimną wodę, czyścimy grzyby i odcedzamy. Staramy się, aby cała ciemna woda z grzybów została odcedzona (gdyż kapusta mogłaby mieć później bardzo ciemny kolor).

Do garnka wkładamy kapustę kiszoną (można odcedzić, ja tego nie robiłam), kroimy ją i dorzucamy grzyby. Zalewamy wodą ponad poziom kapusty, dodajemy sól, pieprz, liście laurowe, ziele angielskie i ew. maggi. Gotujemy przez 1,5 godziny. Następnie odcedzamy praktycznie całą wodę.
Aby zrobić zasmażkę potrzebujemy pokroić cebulę w kosteczkę i usmażyć na złoto na margarynie. Następnie dodajemy powoli mąkę, mieszamy i czekamy chwilę aż zasmażka będzie gotowa. Dodajemy ją do kapusty, mieszamy i podajemy. Smacznego!

2 komentarze:

  1. bardzo lubie taka kapustke:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam. Nieodłączny element wigilijnej kolacji :D

    OdpowiedzUsuń