Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 28 grudnia 2011

Piernik świąteczny

Jeszcze przed świętami upiekłam ten piernik. Długo nie mogłam się zdecydować na żaden przepis, było ich zdecydowanie zbyt wiele w książkach, na blogach.. więc zdecydowałam, że użyję przepisu z opakowania przyprawy korzennej, co było strzałem w dziesiątkę- po dodaniu bakalii piernik był przyjemnie miękki, czekoladowy i wręcz idealny. Dodałam polewę czekoladową i voila, minęło kilka dni, a po pierniku nie ma już śladu :)

Składnik na jedną blachę 25 x 10:

  • 100g margaryny
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 jajka (żółtka i białka osobno)
  • 100g miodu
  • 1 łyżka zimnej wody
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka sody
  • 2-3 łyżek kakao
  • 1 opakowanie przyprawy kuchennej (40g)
  • bakalie: migdały, rodzynki, suszona żurawina, orzechy laskowe, orzechy włoskie
Margarynę utrzeć z cukrem dodając: 2 żółtka, miód, łyżkę zimnej wody, kwaśną śmietanę, mąkę wymieszaną z sodą oczyszczoną, kakao i przyprawę korzenną. Ucierając, doprowadzić do uzyskania gładkiej masy. Do ciasta można dodać oprószone mąką bakalie (ja nie oprószałam i wyszło dobrze). Z 2 białek ubić pianę i delikatnie wymieszać z ciastem.
Przełożyć ciasto do blachy z wyłożonym papierem do pieczenia, posmarowanym margaryną. Piec w temperaturze 170 stopni przez 60minut. Przeprowadzić próbę suchego patyczka i następnie ew. dostosować czas pieczenia.
Smacznego!

4 komentarze:

  1. Pycha! Mojego zostało jeszcze kilka kawałków. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie piekłam takiego piernika. W przyszłym roku to punkt obowiązkowy :D

    OdpowiedzUsuń