Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 23 lutego 2012

Ciasto filo z fetą i oliwkami / Phyllo with feta and black olives

 Ostatnio, robiąc serca z ciasta francuskiego wpadłam na pomysł zrobienia ciasta francuskiego z fetą i oliwkami, dlatego, że kojarzyło mi się to z wakacjami w Grecji, gdzie codziennie kupowałam taką przekąskę (chociaż bez oliwek) i szłam na plażę. Jednak coś mi nie pasowało, bo w mojej pamięci grecka przekąska miała nieco inne ciasto. Wujek google i tym razem nie zawiódł i jak się okazało, to czym się wtedy zajadałam to nic innego jak ciasto filo! Cienkie jak papier i niesamowicie chrupiące. Nie trudno się domyślić jaka była moja radość, gdy znalazłam gotowe ciasto na półce w sklepie. Tak więc w sobotnie popołudnie wykombinowałam taką przekąskę- lekka, pyszna i doskonała na tutejszą pogodę.

ENGLISH:
Recently, while making hearts from pastry, I've came up with an idea of preparing pastry with feta and olives as it has reminded me of my holiday in Greece, where I bought the same snack (but without olives) every day and went straight to the beach. But there was one things which preoccupied me- the pastry in Greece was different. Uncle Google helped me again and told me it was phyllo pastry! Thin as paper and amazingly crusty. It's not hard to imagine how much I was happy when I found it on the shelf in the supermarket. That's why on Saturday's afternoon i decided to prepare this snack- light, tasty and ideal for Scottish weather.
Ciasto filo z fetą i oliwkami:
- opakowanie ciasta filo (u mnie było 6 akruszy, a zużyłam 4)
-ser feta
-oliwki
-oliwa

Ciasto filo wyciągnąć odpowiednio wcześniej, aby się rozmroziło (jeśli było trzymane w zamrażarce). Rozłożyć na blacie i przekroić na pół wszystkie arkusze (tak żeby powstały dość duże pasy). Bierzemy jeden kawałek i smarujemy go oliwą przy użyciu pędzelka, a następnie składamy na pół. Układamy składniki wg. uznania na krańcu, po czym składamy w trójkąciki (tutaj jest to dokładnie wytłumaczone na zdjęciach). Kładziemy na blachę w niedużych odstępach i pieczemy 35 minut w 180 stopniach.
Smacznego!


ENGLISH:
Phyllo with feta and black olives:
-package of phyllo pastry (there were 6 sheets but I used 4 of them)
-feta cheese
-black olives
-olive

Put the phyllo pastry on the worktop earlier so that it wasn't frozen (if it was in the freezer). Unfold it and using a knife cut it into halves (so that there are 2 long rectangles made from each sheet). Take one rectangle, spread the olive on it using a brush and then fold it (to have a rectangle shorter). Place olives and feta cheese on the edge and then, fold it by making a triangles (you can see how to do it here, the source: http://atinabc.blox.pl/tagi_b/197345/ciasto-phyllo.html). Put all of them on a baking tray and place in the over for 35minuts in 180degrees (C). Enjoy!

8 komentarzy:

  1. Gdzie kupujesz ciasto filo? Nie mam dostatecznie dużo samozaparcia, aby przygotować je własnoręcznie, a w marketach nigdzie takiego nie widziałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem, gdzie w Polsce mozna znalezc ciasto filo, bo mieszkam w Szkocji i tutaj jest dostepne w praktycznie kazdym supermarkecie w dziale z ciastem francuskim. Moze poszukaj w internecie? Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Brzmi zachęcająco , a powiem szczerze nie mogę znaleźć nigdzie ciasta filo. Jeśli znajdę to wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wlasnie u gory napisalam, ze nie wiem gdzie mozna znalezc filo w Polsce, ale moze poszukaj w internecie? Pozdrawiam ;)

      Usuń
  3. wygląda naprawdę wspaniale.
    mniaam!

    OdpowiedzUsuń
  4. O już wiem, co zrobię na sobotnie spotkanie z przyjaciółkami!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ apetycznie wyglądają! Faktycznie, idealna przekąska na spotkanie z przyjaciółmi! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie wyglądają, na pewno wypróbuję jak kupię ciasto filo. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń