Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

niedziela, 26 lutego 2012

Mojito

Boston Cocktail Shaker Set with Boston Cocktail Shaker, Muddler, Bar Spoon, 50ml Measure and Ice Crusher.
źródło (source): Amazon.co.uk

Mój luby nie jest mistrzem kulinarnym- w końcu od tego ma mnie. A ja zupełnie nie znam się na drinkach, wiem tylko, że uwielbiam mojito nad życie. Tak więc postanowiliśmy połączyć swoje siły i kupiliśmy sobie na walentynki shaker bostoński i zestaw do mojito. Kruszarka do lodu to coś tak niesamowitego, że aż brak mi słów! Co więcej, zaopatrzyłam S. w książkę o drinkach. Jeśli mam być szczera, to zupełnie nie żałuję obu zakupów- dzięki pierwszemu mogę mieć mojito tak często jak chcę (i nie tylko to), a w drugim są tak ładne zdjęcia przy każdym przepisie, że aż z chęcią wypiłoby się wszystkie od razu! :) A do tego, będzie więcej powodów aby dodawać tutaj wpisy.

ENGLISH:
My boyfriend is not a god in the kitchen- maybe that's the reason he's got me ;) However, I hardly know how to prepare simple cocktails, but I just know I love mojito (almost as much as I love him ;D). Thus we decided to cooperate and buy a boston shaker and kit to make this amazing coctail for Valentine's Day (as a gift for both). Besides, I bought him a cookbook about making some. To be honest, I don't regret buying both things as I can have mojito as often as I want and the pictures in it are so amazing that I feel like drinking all of them staightaway. Moreover, I'll have more reasons to add posts :)

źródło (source): waterstones.com
A teraz czas na premierowe mojito :) Wpisów będzie więcej, więc Was chyba zamęczę! /It's time to show the premiere of mojito!


Składniki na jedne mojito:
-pół limonki
-2 łyżeczki brązowego cukru
-świeża mięta (ok. 8 listków)
-50ml białego rumu (np. Bacardi)
-pokruszony lód
-woda gazowana

Odkroić końce limonki, przekroić ją na pół i wykroić "kręgosłup". Połowę limonki kroimy na ćwiartki (czyli mamy cztery kawałki w każdej z połówek) i wkładamy do wysokiej szklanki. Następnie dodajemy 2 łyżki cukru i ugniatamy. Porwać miętę i także ugnieść. Wypełnić szklankę kruszonym lodem (ponad połowę), dodać rum i wymieszać. Następnie dodać jeszcze trochę lodu, a na koniec wypełnić wodą. Dodać słomki i podawać.

ENGLISH:
Ingredients for one mojito:
-half of lime
-2 teaspoon of brown sugar
-fresh mint (about 8 leaves)
-50ml of white rum (for example Bacardi)
-crushed ice
-sparkling water

Cut the edges of limes, half them and remove the "spine". Cut limes in quarters and place them in highball glasses. Then, add 2 tablespoon of brown sugar and mix it. Fill glasses with crushed ice cubes (more than a half of glass), add white rum and mix. Again, add some crushed ice cubes and fill the rest with water. Add straws and serve :)

13 komentarzy:

  1. Pozdrowienia dla mężczyzny...polecam zrobić oddzielną kategorię "Męska szkołą gotowania" a mężczyzna stanie na wysokości zadania a nawet będzie chciał być lepszy od Ciebie :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha, świetny pomysł! Tylko, że na pewno by nie wypalił, on naprawdę nie znosi gotować, więc lepiej żebym ja sie zajęła jedzeniem, a on drinkami :D Pozdrawiam!!! :)

      Usuń
  2. Większość mężczyzn dość dobrze obsługuje shaker - jeśli nie umie gotować, taka umiejętność na pewno ocali go w życiu ;-) Mojito (lub, jak niektórzy mówią modżajto) też należy do moich ulubionych- idealna kompozycja słodko-kwaśnego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie! Piłam już kilka różnych drinków w pubach, ale mojito (modżajto dla świni :P) wygrywa :) Do tego jest baardzo ożeźwiający i nie za słodki :) Pozdrawiam! :)

      Usuń
  3. Też bardzo lubię,ale niestety jest bardzo zdradliwy-można pić i pić....ale potem trudno się wstaje...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj niestety coś o tym wiem.. spotkało mnie to po ostatnim seansie, na drugi dzień byłam po prostu nieżywa :)
      Pozdrawiam! :)

      Usuń
  4. Ehhh, uwielbiam ten drink i najchętniej robiłabym go w dzbankach albo wiadrach od razu ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest mój ulubiony drink!!!!!!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam mojito! Szczesciara ze mnie, ze mam meza, ktory przygotowuje je po mistrzowsku:)hehe

    OdpowiedzUsuń
  7. Mojito to także mój ulubiony drink :) zazdroszczę kruszarki do lodu!

    OdpowiedzUsuń
  8. u nas dokładnie to samo :) ja przy garach a <3 robi mi drinki :D mojito uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń