Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 22 lutego 2012

Pączki z serka homogenizowanego / Donuts made with vanilla greek yoghurt

Znowu się obijam i niczego tutaj nie wrzucam. Tak minęły walentynki i tłusty czwartek. A dzisiaj jest już środa popielcowa, a ja tu wyskakuję z czwartkowymi pączkami. Prawdę mówiąc ciągle jestem zabiegana, uczę się, spędzam całe dnie na uczelni i najnormalniej w świecie wieczorami brakuje mi sił by cokolwiek napisać :( 
W tłusty czwartek S. zaprosił swojego kolegę ze studiów do nas na mecz, gdyż wszystkie puby w okolicy były przepełnione (emitowano narodowy sport). A ja wykorzystałam okazję, że mieliśmy gościa i zrobiłam pączki z serka homogenizowanego. Pączki były nieforemne, ale miały swój urok- każdy z nich przypominał kształtem jakieś zwierzę- były dinozaury, psy, koty i żółwie. S. i gość byli zachwyceni, a ja przynajmniej miałam co robić gdy dwóch facetów ogląda mecz (bo o nauce nie było mowy). :)
Przepis dostałam od teściowej, która ostatnimi czasy podsyła mi różne skarby mejlem :)

ENGLISH:
Again, I'm too lazy to post something here. The Valentine's Day and the "Fat Thrusday" are over, and today is Ash Wednesday and I'm adding donuts from thursday.. To be honest, I'm really busy at the moment because of Uni, and you know, in the evenings I'm really too tired to do anything productive :(
On thursday, S. invited his friend from uni to our flat to see a match in TV, as all of the pubs were really crowded. I decided to take the opportunity and made donuts from vanilla greek yoghurt. They weren't beautiful and their shape was not ideal, but I think they were quite cute, as they looked like animals- dinosaurs, dogs, cats, turtles and so on. S and his guest were amazed and I could do something interesting while two guys were watching a match (as there were no chances to study). 
The recipe comes from my future mother-in-law, who sends me interesting recipes on e-mail. 

Pączki z serka homogenizowanego:
-250g serka homogenizowanego (np. Danio)
-1 małe opakowanie cukru waniliowego
-3 całe jajka
-1,5 szklanki mąki pszennej lub tortowej
-1 łyżeczka proszku do pieczenia
-1,5 łyżeczki octu lub spirytusu
-2-3 łyżek cukru (tylko gdy serek jest naturalny, gdy słodki- nie dajemy)

Wszystkie produkty zmiksować. Do garnka wlać ok 5cm oleju i podgrzać. Ciasto kłaść łyżką na gorący olej. Pączki sprawdzać np. patyczkiem do szaszłyków, czy już gotowe. Pączki w czasie smażenia potrafią się same obracać. Wyciągnąć i odsączyć z tłuszczu kładąc na ręczniku papierowym. Posypać cukrem pudrem.

ENGLISH:

Donuts (ingredients):
-250 of vanilla greek yoghurt
-3 eggs
-1.5 glass of plain flour
-1 teaspoon of baking powder
-1.5 teaspoon of vinegar
- 2 or 3 tablespoon of sugar (only when the yoghurt is not sweet)
Mix all of the products. Place about 5cm of oil in a large pan and heat it (but not too much). Place the mixture on oil using a tablespoon. Check donuts using a wooden stick whether they're ready. They can rotate while frying. Remove them and remove the oil using hand towels. Dredge them with icing sugar. Enjoy!

2 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej o pączkach z serka homogenizowanego, zaintrygował mnie ten przepis... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za przypomnienie przepisu, z którego korzystała moja mama. Pamiętam, że zajadaliśmy się za dzieciaka często tymi pączkami;-)

    Wszystkiego dobrego;-)

    MHTM

    OdpowiedzUsuń