Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 16 marca 2012

Cinnamon roast peaches with vanilla yoghurt





Pieczone brzoskwinie z cynamonem i waniliowym jogurtem.

Składniki na porcję dla 2 obżartuchów:
-4 dojrzałe brzoskwinie
-1 łyżeczka cynamonu
-1 łyżka brązowego cukru
-1 łyżka masła lub oleju
-500ml greckiego jogurtu z niską zawartością tłuszczu
-1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
-1 łyżka syropu z agawy lub miodu
-świeże liście mięty (opcjonalnie)

Rozgrzej piekarnik do 230stopni. Umyj brzoskwinie, podziel je na połowy usuwając pestki i ułóż na blaszcze to pieczenia. Posyp każdą z połówek cynamonem i cukrem, pokrop olejem lub masłem. Piecz około 10 minut.
Podczas gdy brzoskwinie się pieką, połącz jogurt z ekstraktem waniliowym i miodem (syropem z agawy).
Serwuj brzoskwinie w miseczkach polanych jogurtem i udekoruj miętą jeśli masz ochotę.
(ja wolałam maczać brzoskwinie w miseczce z jogurtem)


ENGLISH:
Cinnamon roast peaches with vanilla yoghurt


Serves 2 greedy people
-4 peaches, ripe but firm
-1 teaspoon of ground cinnamon
-1 tablespoon of soft brown sugar
-1 tablespoon of butter or sunflower oil
-500ml/2 cups of low-fat Greek yoghurt
-1 teaspoon of vanilla extract
-1 tablespoon of agave syrup or honey
-Fresh mint leaves (optional)


Preheat the oven to 230*C/20*C fan/Gas 8. Wash and halve the peaches, removing the stones, and place in a small roasting tin. Sprinkle each peach half with a little cinnamon and brown sugar and dot with the butter or oil. Cook for about 10 minutes.


While the peaches are cooking, mix the yoghurt with the vanilla and agave syrup or honey.
Serve the peaches in bowls doused with the youghurt, and garnish with a little fresh mint if you feel fancy.
(I prefered dipping peaches in yoghurt).

7 komentarzy:

  1. Pyszny deser;) I wygląda prosto i wyjątkowo zarazem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może być i deser, ja to na śniadanie jadłam :)

      Usuń
  2. Pychota / yummy!

    jeśli będą już w Pl to zrobię :)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pieczone brzoskwinie...polecam rowniez z dodatkiem ciasteczek amaretto i kremu waniliowego ( lub waniliowego budyniu)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne! A ja dzisiaj wcisnęłam w siebie 3 brzoskwinie, bo ich żywot już się zbliżał do końca...;) Żałuję, że nie weszłam wcześniej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. To jest dokładnie to, na co dziś mam ochotę. Pochmurno, deszczowo, potrzebuję słonecznego deseru :)

    OdpowiedzUsuń