Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 13 marca 2012

Pasta puttanesca

Mam książki Sophie Dahl już od kilku miesięcy, a jeszcze nie skorzystałam z żadnego z przepisów. Dlatego w weekend postanowiłam to wykorzystać i zrobiłam aż 3 rzeczy w ciągu dwóch dni! Tak więc na początek pasta puttanesca (wybaczcie, ale nie mam zielonego pojęcia jak i czy przetłumaczono to w polskiej edycji książki)

[źródło: Książka Sohpie Dahl: "Miss Dahl's voluptuous delights"]
Składniki na 2 porcje:
-200g makaronu penne
-oliwa

składniki na sos:
-3 łyżki oliwy
-1 ząbek czosnku, obrany i pokrojony na kawałki
-połowa czerwonej papryczki chilli, wydążyć ziarna i pokroić
-400g krojonych pomidorów, odcedzonych (zapomniałam o tej części, ale i tak było przepyszne!)
-4 filety anchois (ja to ominęłam, gdyż nasz gość jest wegetarianem)
-pół łyżeczki brązowego cukru (opcjonalnie)
-150g czarnych oliwek (wydrylowanych)
-2 duże łyżki świeżo ściętej i poszatkowanej pietruszki.

Na początku robimy sos. W garnku rozgrzej 2 łyżki oliwy i podsmaż czosnek z kawałkami papryczki chilli (byleby nie za długo, bo czosnek stanie się gorzki). Dodaj pomidory i duś na małym ogniu. Rozgnieć anchois i dodaj do sosu, a następnie duś przez 20minut. Można dodać połowę łyżeczki brązowego cukru (w zależności od upodobań).

Ugotuj makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu, aż będzie al dente. Dodać oliwki do sosu i serwuj z pietruszką. (Udawaj, że jesteś w eksluzywnej restauracji przy krętej alejce w Neapolu).

ENGLISH:
I have got Sophie Dahl's book for few months and I haven't even prepared one dish. That's why I decided to try it during the weekend and as a result, I made 3 dishes within 2 days! So, first of all, I want to present you Pasta puttanesca. Enjoy!

[source: Sophie Dahl's book: "Miss Dahl's voluptuous delights"]
"Ingredients for 2 portions:
-200g/2cups of spelt penne
-olive oil

for the sauce:
-3 tablespoons of olive oil
-1 clove of garlic, peeled and chopped
-1/2 fresh red chilli, deseeded and chopped
-400g/13oz can of chopped tomatoes, drained (I forgot that it was supposed to be drained but anyway, it was delicious!)
-4 anchovy fillets (I omitted them as our guest was a vegetarian)
-1/2 a teaspoon of soft brown sugar (optional)
-150g/ 1/2 a cup of black olives, pitted
-2 large tablespoons of fresh chopped parsley.

First, make the musky, heady sauce. In a pan, hear 2 tablespoons of the olive oil and sweat the garlic and the chilli. You really don't want the garlic to burn, otherwise it will become bitter. Add the tomatoes and simmer on low. In a pestle and mortar, grind the anchovies with the remaining olive oil into a pasta. Add to the sauce and carry out simmering for about 20minutes. You could add half of a teaspoon of brown sugar here; taste and decide.

Cook the pasta as directed on the box, until it is al dente. Add the olives to the sauce and serve with a big handful of parsley, and pretend you're in a steamy restaurant in a winding alleyway in Naples"

Blog bierze udział w / Blog is taking part in:

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam obie ksiazki panny Dahl - z tej nowej tez jeszcze nic nie robilam, ale to kwestia czasu :) A puttanesca to jeden z moich ulubionych makaronow.

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ pysznoości!
    pozdrawiam cieplutko i zapraszam do siebie!
    szana-banana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. A może dodasz przepis do konkursu http://durszlak.pl/akcje-kulinarne/makarony-swiata. Nie zapomnij o wklejeniu banerka akcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki wielkie! zupełnie zapomniałam, że jest taka akcja. Dziękuję bardzo! Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. właśnie teraz zauważyłam, że w regulaminie jest napisane, że dotyczy osób przebywających na terenie Polski, więc niestety nie mogę brać udziału, gdyż mieszkam na stałe w Szkocji (chociaż jestem ciągle zameldowana w Polsce) :(

      Usuń
  4. Zapraszam do głosowania na zwycięskie przepisy: http://nietylkopasta.blogspot.com/2012/04/pomozcie-wybrac-zwyciezcow.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Pasta puttanesca nieodzownie kojarzy mi się z "Serią niefortunnych zdarzeń", gdzie głowni bohaterowie przygotowali tą potrawę z bardzo małej liczby składników. W sumie nigdy nie zastanawiałam się jak przyrządzić taki makaron, a może dużo mnie ominęło?
    Wypróbuję! Pozdrawiam gorąco! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. I like reading a post that will make men and women think.
    Also, thanks for allowing for me to comment!

    Visit my site ... computer repair trips

    OdpowiedzUsuń