Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 7 czerwca 2012

Francuskie tosty z truskawkami i bananami / French toasts with strawberries and banana slices

Takie łatwe, a smaczne! Francuskie tosty są jednym z najłatwiejszych sposobów na przygotowanie śniadania, które wręcz powali na kolana swoim wyglądem (i smakiem), w szczególności gdy masz jakieś owoce pod ręką. Tak naprawdę, to te śniadanie wykonałam razem z S. na moje urodziny (5 maja), ale nie umiałam jakoś znaleźć czasu żeby je tutaj wrzucić.
Mam nadzieję, że Wam zasmakuje!

ENGLISH:
So simple and tasty! French toasts are the easiest way to make an impressive breakfast, especially when you have fruits in your storage. Actually, this breakfast, me and S. we did it together for my birthday (5th May) but there was no time to post it. Anyway, I hope you'll enjoy it and try it sometimes!

Wpis bierze udział w: / Taking part in:
Truskawki 2012 Przekąski na SESJĘ

Składniki na 2 porcje:

  • 4-6 kromek chleba tostowego (ja miałam pełnoziarnisty, dlatego takie ciemne wyszły)
  • 1-2 jajek
  • mleko (ok 100ml)
  • cukier (opcjonalnie)
  • masło
  • dodatki: truskawki, banany, cynamon, cukier puder, czekoladowe guziczki itp.
W misce roztrzepać jajka, dodać mleko i cukier, namoczyć kromki w mieszance. Następnie rozpuścić masło na patelni (na średnim ogniu). Smażyć na złoto z obu stron. 
Jeśli chodzi o dekorację, to ja kładłam tosta na talerzu, posypywałam trochę cynamonem i cukrem pudrem, przyozdabiałam bananami i truskawkami i nakładałam następną warstwę. Na samej górze dodałam czekoladowe guziczki. Smacznego!

ENGLISH:

Ingredients for 2 portions:
  • 4-6 slices of bread ideal for toasts (I used the wholemeal one that's why it's so dark)
  • 1-2 eggs
  • milk (about 100ml)
  • sugar (optional)
  • butter
  • + add: strawberries, banana slices, cinnamon, icing sugar, chocolate drops and so on.
In a bowl whisk eggs, add milk and sugar and sop bread in it. Then, melt the butter in a pan (medium heat). Fry two sides of each slice of bread until brown. 
When it comes to decoration, I put a toast on a plate, dredged it with cinnamon and icing sugar (just a little), added banana slices and strawberries and then I put the next layer. On the top, I added chocolate drops. Enjoy!!

2 komentarze:

  1. kurcze.. ile ja bym dała za takie śniadanko!
    pozdrawiam,
    Szana :)
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. takie francuskie tosty, toż dopiero wspaniałości!

    OdpowiedzUsuń