Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 29 czerwca 2012

Homemade olive oils

Ostatnio wpadłam na pomysł, że może warto by zrobić smakową oliwę po tym jak spróbowałam jednej bardzo ostrej będąc z S. w restauracji włoskiej. On był zachwycony, więc zrobiłam dwie wersje- z papryczkami dla niego i z czosnkiem dla mnie. Wystarczy tylko kilka dni, a twoje potrawy zupełnie zmienią swoje oblicze. Oliwy możesz użyć do wielu rzeczy- do smażenia, do pizzy, do makaronów, do wszystkiego!

Aby także mieć taką oliwę w domu wystarczy:
- przekroić na długość papryczki i wsadzić do butelki, zalać oliwą
- pokroić na plasterki czosnek, umieścić w butelce, zalać oliwą.
Wszystko odstawcie na kilka dni i voila! :)

PS moglibyście mi powiedzieć, które zdjęcie z tych dwóch bardziej do was przemawia? Dzięki :)

ENGLISH:
Recently, one idea have come up to my mind- maybe it's worth making my own olive oil full of tastes? It has happened after our last visit in italian restaurant where S. tried really spicy one. He was so amazed that I decided to prepare it straightaway and in two versions: spicy for him and with garlic for me. It takes jsut few day to be ready and your dishes will be completely different! You can use such olives to many things- while frying, with pizza, with pasta, with everything! 

If you want to have such olive oil, all you need to do is:
-cutting peppers on their length, putting them in bottle then add olive oil
-sliced garlic put in the bottle and filled up with olive oil.
Leave it for few days and voila! ;)

PS Could you tell me which photo is more appealing to you? Thanks :)


7 komentarzy:

  1. Nie sądziłam, że te oliwy są takie proste do zrobienia :))
    Zdecydowanie pierwsze, wygląda bardzo profesjonalnie! Drugie szczerze mówiąc w ogóle mi się nie podoba.
    :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki wielkie! ja właśnie miałam bardzo mieszane uczucia, bo oba są w zupełnie innym stylu :)

      Usuń
  2. Lepsze zdjęcie na ciemnym tle, to na jaśniejszym troszkę niewyraźne . Domowe oliwy uwielbiam, najczęściej wrzucam do nich skórkę z cytryny, czosnek, tymianek i chili;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo łądne zdjęcia. Jeśli mam głosowac to pierwsze jest lepsze- kontrast podkresla kolory, dodatkowo jest lepiej skadrowane - ma symetryczne swiatło u gory i dołu

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwsze zdjęcie, a oliwy na pewno zrobię, bo już się zabieram od dłuższego czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mnie podoba się zdecydowanie drugie zdjęcie, wydaje się bardziej wiarygodne (pierwsze jest trochę sztuczne). wyostrzyłabym tylko na buteleczki, (szczególnie na napis na nich), a tył niewyraźny jest okej. Kiedyś moja siostra robiła taką oliwę :)

    OdpowiedzUsuń