Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 8 czerwca 2012

Rabarbarowe tarty z serkiem miodowo-pomarańczowym // Rhubarb tarts with orange-honey fromage blanc

Zrobiłam je w kwietniu, czyli dość dawno temu. Prawdę mówiąc nie wiem dlaczego tego wpisu nie ma jeszcze na blogu.. Możliwe, że o nim zapomniałam.. :(
Tarty wyszły po prostu świetnie, nasz gość był zachwycony, a co więcej tarty zniknęły w ciągu kilku minut. To chyba coś oznacza, prawda? :)
Przepis pochodzi z bloga Desserts for breakfast :)

ENGLISH:
I made this rhubarb tarts in April, so quite long time ago. I don't know why it's not on a blog yet to be honest. I think, I just forgot about this one..
Tarts are just amazing, our guest has loved them and they disappeared within few minutes. I think it means something, doesn't it? :)
The recipe comes from the blog: Desserts for breakfast :) so if you want to try it, just go there. In the meantime, I'm translating it for my Polish readers. Enjoy!

Wpis bierze udział: / Taking part in:

Składniki na 6 tart:


  • 2 łyżki mąki
  • 1 łyżka brązowego cukru
  • 1 laska wanilii (ominęłam to i dodałam cukier waniliowy, nie wanilinowy ;)) i pominęłam brązowy cukier o ile się nie mylę)
  • 1 arkusz ciasta francuskiego
  • 3 łodygi rabarbaru
  • 1 łyżka cukru turbinado
  • 120ml białego serka (użyłam philadelphii)
  • 2,5 łyżeczki miodu (+ trochę do polania)
  • skórka z 1 małej pomarańczy
  • 1 łyżeczka soku pomarańczowego

1. Nagrzej piekarnik do 220 stopni. Naszykuj papier do pieczenia na formie do pieczenia.
2. Pomieszaj mąkę z brązowym cukrem w misce. Dodaj ziarenka wanilii, wymieszaj.
3. Rozwałkuj ciasto francuskie na ok. 3mm, podziel na 6 prostokątów (np. kwadratów). Rozsyp mąkę z cukrem na środku każdego z kawałków. Podziel każdą łodygę rabarbaru na pół (na długość), i skrój tak aby pasował do ciasta, ale zostawiając ok 2,5 cm miejsca z każdej strony. Zwiń rogi ciasta francuskiego wokół rabarbaru i posyp cukrem turbinado.  (ja tutaj posypałam cukrem brązowym)
4. Przenieś ciasto francuskie na papier do pieczenia, piecz w 220 stopniach przez 10 minut, następnie zmniejsz temperaturę do 180 stopni i piecz przez następne 10-12 minut aż rogi będą złoto-brązowe. Wyciągnij z piekarnika i poczekaj aż ostygną.
5. W międzyczasie, połącz serek, miód, skórkę z pomarańczy i sok z pomarańczy w misce i dobrze wymieszaj. Skrop rabarbar odrobiną miodu.
Smacznego! :)

3 komentarze:

  1. Wspaniałe, na pewno wypróbuję tego przepisu:) Wyglądają bardzo smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam.. pyszne i dekoracyjne.Dziękuję za Twój udział w akcji:*

    OdpowiedzUsuń