Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 4 czerwca 2012

Rabarbarowo-truskawkowa lemoniada / Rhubarb & Strawberry Lemonade


Gdy kilka tygodni temu zobaczyłam ten przepis z tarteletteblog.com, od razu wiedziałam, że muszę go jak najszybciej zrobić. Następnego dnia poszłam do supermarketu, kupiłam potrzebne składniki i spędziłam popołudnie przygotowując najlepszą lemoniadę jaką kiedykolwiek piłam. Moje oczekiwania wobec niej były dość duże, dlatego że uwielbiam rabarbar i truskawki. Jednakże, lemoniada wyszła o niebo lepsza niż myślałam. Niestety, dość dużym problemem było dla mnie konwertowanie jednostek z us cup na gramy. Ale myślę, że jakoś sobie poradziłam i że uda mi się Was zachęcić do zrobienia lemoniady, nawet jeśli nie używacie amerykańskiego systemu miar i nie znacie języka angielskiego.
Zapraszam!

ENGLISH:
When I saw this recipe from tarteletteblog.com few weeks ago, I just knew I had to prepare it as soon as possible. The next day, I went to supermarket, bought needed ingredients and spent the evening on preparing the best lemonade I've ever tried. My expectations were really high as I am a huge fan of rhubarb and strawberries but the results were even better than I expected. However, the biggest problem for me was to convert US cups to grams, but I don't think it would be the same for you, my dear reader, as you're probably used to this type of measures. Anyway, if you want to try this amazing rhubarb & strawberry lemonade, just click here. Enjoy!!


Wpis bierze udział w: / Taking part in:
 Truskawki 2012
Składniki na dość spory garnek:


  • 830ml wody
  • 0.5kg rabarbaru
  • 80ml miodu lub syropu z agawy
  • skórka z 2 cytryn
  • 3 kubki truskawek (ja użyłam ponad 500g)
  • 350ml świeżo wyciśniętego soku z cytryny (ja dałam ok 250, i było zbyt kwaśne)

W dużym garnku doprowadź do wrzenia wodę razem z rabarbarem, miodem i skórką z cytryny. Zmniejsz ogień i gotuj na wolnym ogniu pod przykryciem przez 15 minut. Dodaj truskawki i gotuj przez kolejne 2-3 minuty. Ściągnij z ognia i odstaw, aż zupełnie ostygnie. Umieść zawartość garnka w blenderze, dodaj sok z cytryny i zblenduj, aż będzie zupełnie gładkie. Schłodź w lodówce.

2 komentarze:

  1. wyglada bajecznie, ja sie na pewno skusze na ten przepis.
    Dzieki za mala rade, na pewno dodam kiedys cebuli do bruschetty. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń