Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

niedziela, 29 lipca 2012

Spaghetti alle erbe


W końcu, po kilku dniach udało mi się dorwać do komputera w domu. Ostatnie dni były niekończącymi się podróżami i prawdę mówiąc, podobało mi się to. Udało mi się spotkać z moimi znajomymi, których rok nie widziałam; pojechałam w góry; 'nasze' rodziny też już praktycznie odwiedzone. Jestem zmęczona, ale zadowolona, że mogę zrobić tyle rzeczy w tak krótkim czasem. Powiem Wam, że nawet udało mi się opalić! Wprawdzie częściowo jestem raczkiem, ale to zawsze coś. Będę mogła mówić, że pojechałam na urlop do ciepłych krajów ;)
Jestem na etapie obrabiania zdjęć w przenośnych aplikacjach na pendrive i mam nadzieję, że chwilę po powrocie z Polski pokażę Wam moje wycieczki wszystkie (łącznie ze Szkocją) :)

Spaghetti z czosnkiem, ziołami i oliwą zrobiłam tylko dlatego, że na dzień przed wyjazdem miałam w domu całą doniczkę bazylii i mięty, która i tak by tych dwóch tygodni nie przeżyła. Dokupiłam więc pietruszkę, chilli i zrobiłam tę potrawę. Jedliśmy ją tak późno, że nawet w Szkocji było ciemno, więc wybaczcie mi jakość zdjęć- na moim aparacie ISO 1600, to jedyne co mogę osiągnąć (razem z ziarnem). Ale wracając do makaronu, to był przepyszny, pełny aromatów, ale jak dla mnie zbyt tłusty. Dlatego radziłabym zmniejszyć ilość oliwy nawet o połowę, chyba że chcecie żeby makaron Wam pływał w oliwie ;) Przepis podaję oryginalny, a pochodzi on z książki "Łatwa kuchnia śródziemnomorska" o której pisałam już przy okazji jajek sadzonych z papryką i pomidorem. Smacznego!

Spaghetti z czosnkiem, ziołami i oliwą

Dla 4 osób
Przygotowanie: 15min
Gotowanie: ok 10-12min

Składniki:
- 4 ząbki czosnku lub więcej, wyciśnięte
- duży pęczek świeżej natki pietruszki, drobno posiekanej
- duży pęczek świeżej bazylii, drobno posiekanej
- duży pęczek świeżej mięty, drobno posiekanej
- 1/2 małego, czerwonego świeżego chilli, bardzo drobno pokrojonego
- 120-150ml oliwy extra virgin
- 400g spaghetti
- sól

1. W pierwszej kolejności przygotować sos. Wymieszać czosnek, zioła i chili w misce nadającej się do podania na stół. Posolić i dokładnie wymieszać.
2. Wrzucić makaron do dużego rondla z gotującą się, osoloną wodą. Gotować na małym ogniu przez 10-12 min (według instrukcji na opakowaniu), aż spaghetti będzie al dente. Szybko odcedzić, zatrzymując około pół szklanki wody spod makaronu
3. Wymieszać makaron z oliwą i mieszaniną ziołową, dodając trochę pozostawionej w szklance wody (jeśli zajdzie potrzeba), wtedy spaghetti nie będzie się sklejało. Podawać od razu.

ENGLISH:

4 komentarze:

  1. Uwielbiam spaghetti w każdym wydaniu, bardzo apetyczne zdjęcie :).......Może przyłączysz się do zabawy?http://funandtaste.blogspot.co.uk/2012/07/wspolne-gotowanie-z-nagroda-w.html ..... Z reguły nie spamuje ale nie doszukałam się maila.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zjadłabym z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Prosro, ale smakowicie. To właśnie magia makaronów. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajny przepis. Uwielbiam makarony! Zapraszam do mnie na http://www.szybkozjesc.pl

    OdpowiedzUsuń