Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 24 sierpnia 2012

Blueberry cheesecake



Bardzo rzadko piekę ciasta, a co dopiero serniki. Nie zmienia to jednak faktu, że uwielbiam je i mogłabym je jeść ciągle w różnych kombinacjach. Niestety żyjąc w UK mam często problem z doborem sera na sernik i muszę używać tych polskich przemielonych już twarogów (których cena tutaj wręcz straszy). Mimo tego doszłam do wniosku, że przynajmniej raz na miesiąc muszę zrobić sernik, żeby nabrać wprawy. 
Prawdę mówiąc ostatni sernik który robiłam przepłakałam, bo okazało się że chwilę po wyjęciu był niezbyt ścięty w środku. Wtedy jeszcze nie wiedziałam, że gdybym go zostawiła na noc w lodówce i zjadła następnego dnia na śniadanie to miałabym idealny sernik (i humor). Sernik postał sobie całą noc i jak się okazało w nocy stężał trochę. Tak więc jedliśmy sobie tego zakalca mówiąc, że całkiem dobry. Teraz z perspektywy czasu wydaje mi się, że tamten sernik wcale nie był zakalcem, tylko moja wiedza była niestety zbyt mała. Dlatego też nadrabiam zaległości i prezentuję sernik z jagodami z przepisu Liski.

W międzyczasie muszę zasypać Was jeszcze wpisami z Polski, Manchesteru i kilku potraw, które już zdążyłam przygotować ;) Obecnie jestem małym pracusiem (ponad 40h w tym tygodniu), ale się bardzo staram :)


 
Sernik z jagodami i poziomkami (przepis podaję za Liską, ale zmniejszyłam ilość cukru i dodałam cukier waniliowy tak, żeby w sumie było 150g, bo nie miałam esencji waniliowej)

  • 800 g dobrego wiejskiego twarogu, trzykrotnie mielonego
  • 5 dużych jajek
  • 150 g drobnego cukru
  • 1 łyżeczka naturalnej esencji waniliowej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 płaska łyżka mąki ziemniaczanej
  • ok. 300 g jagód i poziomek (w dowolnych proporcjach)

Twaróg delikatnie zmiksować, miksując dodawać stopniowo cukier, a następnie wbijać po jednym jajku. Dodać sól, wanilię, na końcu mąkę.
Masy nie ubijamy zbyt długo, tylko do czasu aż będzie gladka, a wszystkie składniki dobrze się połączą.
Tortownicę o średnicy 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać masę. Na wierzch wsypać owoce.
Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st C i piec 45-60 minut.
Masa musi dobrze stężeć, ale w środku będzie nieco luźna (ale nie płynna!). Tak ma być :)
Upieczony sernik zostawić w piekarniku wyłączonym i uchylonym, aż ostygnie.
Ten sernik lekko opadnie.
Schłodzić przez kilka godzin, a najlepiej przez całą noc.
Podawać oprószony cukrem pudrem.

Smacznego!

rozczulił mnie fakt, że w UK udało mi się kupić polskie jagody ;)

14 komentarzy:

  1. Genialnie się prezentuje. Zdecydowanie powinnaś częściej piec :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda, a sernik to coś co misie lubią najbardziej ;)
    Fajnie znaleźć coś naszego bo rozumiem, że to w zwykłym sklepie, a nie w Polskim gdzie tylko nasze produkty są sprzedawane? )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to jest z brytyjskiego supermarketu, dlatego byłam w szoku ;) dziękuję :)

      Usuń
  3. mmmm... koniecznie muszę spróbować upichcić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda obłędnie apetycznie!!!!!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jako wielka fajna serników namawiam co częstszego ich pieczenia! Jak dla mnie to najlepsze z najlepszych słodkości jakimi można sobie umilać życie :-) Piękny ten Twój serniczek, na taki aksamitny mi wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! :) wyszedł baardzo aksamitny, że przez chwilę zastanawiałam się czy tak ma być ;)

      Usuń
  6. on jest idealny!:)słodka letnia pokusa dnia;)podobają mi się me ulubione ciasta:)bez dodatku tłuszczu,choć jeszcze ani razu ich nie robiłam...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszny, bardzo lubię takie połączenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Od tygodnia prowadziłam poszukiwania idealnego ciasta na urodziny mojego ukochanego... i chyba właśnie je znalazłam! Idealne :) Dziękuję!!:)

    OdpowiedzUsuń
  9. jestem za tym żeby serniki u ciebie gościły częściej, bo rozpieszczają moje oczy:)również jestem ogromną fanką serników i często je piekę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję! :D na razie muszę znaleźć czas i przepis na następne! :)

      Usuń
  10. Alez oblednie wyglada ten sernik :)

    OdpowiedzUsuń