Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota, 18 sierpnia 2012

Pancakes


Naleśniki zawsze były moją zmorą. Nieważne ile razy próbowałam je zrobić (i jaki miałam przepis) to zawsze wychodziła katastrofa w kuchni, a na śniadanie kanapka z serem. Postanowiłam dać im spokój na co najmniej pół roku i właśnie dzisiaj dałam im kolejną szansę. Nie żałuję, bo o dziwo- wyszły! Nie wiem czy było to spowodowane stresem związanym z pierwszym dniem w nowej pracy czy tym, że podczas ostatnich miesięcy rozwinęłam się kulinarnie. Najważniejsze jest jednak to, że udało mi się zrobić moje pierwsze amerykańskie naleśniki, które podałam z malinami (resztki z wczorajszego crumble) i jogurtem naturalnym. Do pracy poszłam najedzona i w znakomitym humorze. Tak mi dobrze szło, że w przyszłym tygodniu mam tyle nadgodzin, że przepracuję prawie 50h. Cieszę się, bo szybciej nazbieram na telefon z dobrym aparatem i będę mogła częściej publikować coś mobilnie.  S. też teraz prawie cały czas będzie w pracy, a że nasze plany są zupełnie inne, to nie mam zamiaru siedzieć całymi dniami w domu i nic nie robić. A do tego mam super zniżki na kosmetyki w tej pracy. Żyć, nie umierać ;)

Przepis wzięłam z Cookieshunter.com. Nie próbowałam go nawet przerabiać, bo pewnie znowu wyszłoby nie wiadomo co z tego. Cytuję za autorką:

SKŁADNIKI: (na ok. 7 sztuk) - mi z tego wyszło ok 15 mniej puszystych
-1 szklanka mąki pszennej
-2 łyżki cukru
-2 łyżeczki proszku do pieczenia
-szczypta soli
-1 jajko
-1 szklanka mleka
-2 łyżki oleju

1.Wymieszać w misce mąkę, sól i proszek do pieczenia.
2.W drugiej misce roztrzepać jajko z cukrem.
3.Do jajka z cukrem dodać olej i mleko, zamieszać trzepaczka, aż pojawi się piana.
4.Dodać suche składniki do mokrych, wszystko dokładnie wymieszać. Ciasto powinno być trochę bardziej gęste niż ciasto na zwykłe naleśniki.
5.Patelnie rozgrzać z malutką warstwą oleju. Nie powinna być zbyt gorąca, bo pancaki szybko się przypiekają. Oczywiście pierwszy naleśnik smaży się najdłużej i wychodzi zazwyczaj najbrzydszy. Smażyć po jednym naleśniku, no chyba, że ktoś ma wielką patelnię, albo chce małe placuszki.
6.Nalewać ciasto na patelnię. Kiedy na powierzchni pancaka zaczną pojawiać się bąbelki, a brzegi staną się lekko suche, należy go przewrócić na drugą stronę. Dodatkowo warto lekko podnieść naleśnika łopatką i sprawdzić czy jest brązowy. Na drugiej stronie pancake zacznie lekko rosnąć. Po obróceniu smaży się trochę krócej, więc trzeba uważać, aby nie przypalić.
7.Pancakes można smarować wszystkim czym się da-nutellą, dżemem, ale najlepiej smakują z syropem klonowym. Wtedy smakują tak jak powinny!

SMACZNEGO! :)

6 komentarzy:

  1. tym razem wyszły ci boskie!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam! Ja dziś na śniadanie robiłam sobie bardzo podobne :) Uwielbiam je, ale zawsze się tak najem, że do późnego popołudnia nie chce mi się nic jeść!

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwieeelbiam!

    Zapraszam do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają wprost nieziemsko, i pewnie też tak smakują. :P:)
    Zapraszam do mnie po więcej inspiuracji na poranne słodkości. nymuffin.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń