Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 10 sierpnia 2012

Spaghetti z cukinią, groszkiem i miętą

Zucchini, pea and mint spaghetti
Wpis i potrawa powstały na potrzebę WSPÓLNEGO GOTOWANIA z nagrodą w tle organizowanego przez Fun & Taste. W akcji brały udział blogi takie jak:

Ja

Viola autorka bloga
Fun & Taste 

Tomasz autor bloga
Tomek gotuje 

Mariola autorka bloga
Veggiaola 

Wiera autorka bloga
Jedz mnie 

Emma autorka bloga
Mój Ogródek 


Dzikowiec autorka bloga
Dzikowiec od kuchni
www.dzikowiec-od-kuchni.blogspot.com

Marta autorka bloga
Z zapachem wanilii we włosach

Bee autorka bloga
Walnut Kitchen

Jeśli mam być szczera to to pierwsza tego typu akcja, w której biorę udział, ale mam nadzieję że nie ostatnia. Cieszę się, że mogłam się zmobilizować i coś przygotować. Hasłem przewodnim był makaron spaghetti, reszta była dowolna. Zdecydowałam się na spaghetti z cukinią, groszkiem i miętą, dlatego że to był jeden z niewielu przepisów bez pomidorów i bazylii (które notabene uwielbiam, ale potrzebowałam zmiany). Inspirowałam się wpisem z Taste.com.au. Warto było zaryzykować! 

Przepis na 2 porcje:

  • 1 mała cytryna
  • dwie małe ciabatty (lub mniej wg uznania)
  • ok 150g makaronu spaghetti
  • 2 małe cukinie, starte na średnich oczkach (można więcej, ale my średnio lubimy cukinię)
  • 2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
  • 3/4 szklanki groszku
  • 1/4 szklanki oliwy extra virgin (ja dałam ok 2 łyżek)
  • trochę posiekanej mięty
  • starty na plastry parmezan

1. Porwij ciabattę na kawałki. Polej oliwą i solą czosnkową, wymieszaj i piecz w piekarniku przez ok 20 minut w temperaturze 180 stopni aż będzie chrupiąca.
2. Zetrzyj skórkę z cytryny, a następnie wyciśnij z niej sok. 
3. Ugotuj makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu aż będzie al dente. Odcedź.
4. Rozgrzej oliwę na patelni na średnim oleju. Dodaj cukinię i groszek i mieszaj przez 3 minuty aż cukinia zacznie stawać się miękka. Dodaj groszek i gotuj przez około 3-5minut. Dodaj makaron, skórkę z cytryny, sok z cytryny, oliwę i miętę. Gotuj przez 2 minuty mieszając. Przypraw solą i pieprzem.
5. Podawaj z grzankami i parmezanem. Smacznego!

ENGLISH:

Zucchini, pea and mint spaghetti

This post was made due to an action in which bloggers try to cook together. The main subject was spaghetti pasta and we could make whatever we wanted with it but we had to post it on 10 August 2012 at 11pm (UTC +2). You can see above the blogs which took part in it. Of course I invite you to see them ;)

To be honest, it was my first time in such action but it was really worth it. I am happy that I could mobilize myself and prepare something. I decided to cook zucchini, pea and mint spaghetti because normally I use basil and tomatoes (which I love) and I just wanted to avoid making the same again and again. My inspiration comes from a website Taste.com.au (I made just few changes in recipe, but the text is rather copied)

Ingredients (serves 2)
1 small lemon
2 small ciabatta rolls
150g dried spaghetti pasta
olive oil
2 small zucchini, grated
2 garlic cloves, crushed
3/4 cup frozen baby peas
1/4 cup extra-virgin olive oil
bunch of chopped fresh mint leaves
Shaved parmesan cheese, to serve

Method
1. Roughly tear ciabatta. Drizzle using olive oil. Mix it with your hands. Put in the oven for 15-20minutes in 180 degrees (C)
2. Finely grate and juice lemon. 
3. Cook pasta in a large saucepan of boiling salted water, following packet directions, until tender. Drain.
4. Meanwhile, heat olive oil in a large frying pan over medium-high heat. Transfer to a bowl.
5. Add zucchini and garlic to pan. Cook, stirring, for 3 minutes or until zucchini starts to soften. Add peas. Cook, stirring occasionally, for 3 to 5 minutes or until peas are tender. Add pasta, lemon rind, lemon juice, extra-virgin olive oil and mint. Cook, tossing, for 2 minutes or until combined and heated through. Season with salt and pepper. Sprinkle with bread and parmesan. Serve.

9 komentarzy:

  1. Mniam, smakowite, wprawdzie często robię makaron z cukinią, ale takiej kombinacji jeszcze nie jadłam, pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lekko i zielono, ekstra! Dziękuję za udział w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł, taki lekki i letni :) Nigdy nie jadłem makaronu z pieczywem, to taki typowo włoski sposób, ale jakoś zawsze mi się to gryzło, trochę tak jak jedzenie ziemniaków z chlebem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne zdjęcie! A pomysł na makaron naprawdę świetny. Lubię takie duże płaty parmezanu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kuchnia polsko-włoska :) Uwielbiam takie połączenia!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie składniki bardzo lubię, więc całe danie na pewno przydanie mi do gustu :) a dodatek pieczywa intrygujący, w takiej wersji jeszcze makaronu nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ha ! i już wiem do czego wykorzystam moją czekjaca nalepsze czasy cukienię :D Dziękuję bardzo za wspólne gotowanie i inspirację !pozdrawiam ! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. super zdjęcia, wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. fantastyczne danie, niesamowicie podane!

    OdpowiedzUsuń