Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 7 września 2012

Chorizo, pea and lemon couscous


Od pewnego czasu mam w domu chorizo, ale jakoś ciągle brakowało mi pomysłu na jego wykorzystanie. Wszystko zmieniło się w momencie gdy pan listonosz przyniósł mi październikowe wydanie magazynu delicious., w którym zobaczyłam mnóstwo świetnych i łatwych przepisów, idealnych na studecką kieszeń. Tak więc zaczynam od kuskusa z chorizo, groszkiem i cytryną, którego doprawiłam bazylią. Ostry smak chorizo idealnie kontrastuje z kuskusem i cytryną. Co więcej, przygotowanie tej potrawy zajęło mi całe.. 10 minut! Czy ktoś potrzebuje jeszcze więcej argumentów? :)

Kuskus z chorizo, gorszkiem i cytryną (porcja dla 2 osób)
- 150g kaszy kuskus
- ok 225ml bulionu drobiowego (gorącego)
- 1 łyżka oliwy
- 100g chorizo, pokrojonego na plasterki
- 75 g groszku (ja dałam 100g mrożonego)
- skórka i sok z połowy cytryna
- pół garści świeżej bazylii

1.Wsyp kuskus do dużej miski, zalej gorącym bulionem i wymieszaj za pomocą widelca. Przykryj miskę i odstaw na 10 minut.
2.W międzyczasie rozgrzej oliwę na patelni, wrzuć chorizo i smaż przez kilka minut- do momentu w którym zacznie się robić chrupiące. Dodaj groszek i czekaj aż stanie się ciepły, zdejmij patelnię z ognia.
3.Wymieszaj dokładnie kuskus za pomocą widelca, dodaj skórkę z cytryny i sok. Następnie dorzuć zawartość patelni, bazylię i dokładnie wymieszaj. Przypraw przed podaniem.
Smacznego! :)


ENGLISH:

Some time ago I bought a chorizo in a supermarket and since then I had no idea how to use it. Everything has changed on the day when postman delivered the newest issue of delicious. magazine to my home! In October issue there are many great and easy recipes that are ideal for students and their low budget. That's why I'm showing you today chorizo, pea and lemon couscous which was seasoned with fresh basil and salt. Spicy chorizo makes great contrast with sour taste of lemon. What's more, making this dish took me.. 10 minutes! Do you need more arguments for it? :)

Chorizo, pea and lemon couscous (serves 4)

300g quick-cook couscous
400-450ml chicken stock, hot
2 tbsp olive oil
200g chorizo, sliced
150g frozen peas, defrosted
grated zest and juice of 1 lemon
handful of fresh basil leaves

1.Put the couscous in a large bowl, then pour over the hot chicken stock. Stir quickly with a fork, cover with cling film or a clean tea towel, then leave for 10 minutes to absorb.
2.Meanwhile, heat the olive oil in a medium frying pan and cook the chorizo for a few minutes until just starting to crisp. Add the peas and warm through.
3.Uncover the couscous and flugg with a fork. Stir in the lemon zest and juice. Add the chorizo and peas, then the basil leaves. Season and mix well before serving.

2 komentarze:

  1. nigdy nie jadłam chorizo
    ale dania z kuskusem są pyszne

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam taki kulinarny bałaganik na talerzu, pyszności:D

    OdpowiedzUsuń