Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 10 września 2012

Pokaż śniadanie 2- Dzień 1.

Zawsze mówi się, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu całego dnia, ale nigdy nie tłumaczy się dlaczego i co to dokładnie znaczy! Dlatego myśląc, że chodzi tylko o zjedzenie czegoś moje śniadanie składało się z kanapki z żółtym serem, płatków śniadaniowych lub tostów (też z serem). Nic dziwnego, że po godzinie byłam znowu głodna i miałam ochotę na więcej. 
W blogosferze coraz więcej jest blogów śniadaniowych, na które zaglądałam z zazdrością, bo ani czasu, ani umiejętności nie miałam wystarczających żeby je naśladować. Gdy na blogu Miss Disorderly (Feed Me Better) zobaczyłam akcję "Pokaż Śniadanie" i podsumowanie pierwszej edycji, doszłam do wniosku, że ja też tak chcę. Mam tydzień, żeby zmierzyć się ze swoimi śniadaniami i zastąpić je czymś zdrowszym, ciekawszym i sycącym.

Dzisiejszego poranka podałam placuszki pełnoziarniste z truskawkami wg przepisu Miss Disorderly, polane syropem klonowym, a do tego koktajl z 1,5 banana, truskawek i mleka. Minęło już kilka godzin, a my nadal z pełnymi brzuszkami i uśmiechem na twarzy. Jutro inspekcja, więc zabieramy się za sprzątanie- trzymajcie kciuki!

Składniki na 2 porcje:
  • 2 jajka (oddzielić białka od żółtek)
  • 100g mąki pełnoziarnistej (ja akurat miałam w domu chlebową)
  • 180ml mleka
  • 2 łyżki cukru trzcinowego
  • troszkę proszku do pieczenia i sody
  • szczypta soli
  •  szklanka truskawek pokrojonych na kawałki (ja użyłam ok 1,5 szklanki)
Na początku trzeba ubić białka z odrobiną soli aż wyjdzie nam sztywna piana, a po obróceniu miski do góry dnem nic nam nie będzie uciekać ;) Do drugiej miski wrzucamy mąkę, cukier, a do tego proszek, sodę, żółtka, mleko i miksujemy przez chwilę. Za pomocą łyżki staramy się wmieszać pianę z białek do masy, a następnie wrzucamy truskawki i delikatnie mieszamy. Placuszki smażymy z obu stron na suchej patelni teflonowej. Podajemy od razu, smacznego! :)

2 komentarze: