Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 13 września 2012

Pokaż śniadanie- Dzień 4.

Muszę się Wam pochwalić, że to mój 100. wpis! W porównaniu do innych blogów to nic, ale jak dla mnie to naprawdę duży sukces, w szczególności, że zwykle po kilku miesiącach tracę zapał nad blogiem i zmieniam go na inny. Nie pytajcie nawet ile blogów miałam i o czym były, bo aż wstyd mówić ;)

Strasznie się cieszę z tego setnego wpisu, mimo że dodaję go w środku nocy, a przedstawia śniadanie.. Wszystko zaczęło się od tego, że wstałam później niż zwykle, zanim zabrałam się za robienie śniadania to minęła 10, troszkę mi zajęło smażenie i zanim się zorientowałam, już musiałam robić obiad i lecieć do jednej i drugiej pracy, które skończyłam o 10.30 czasu brytyjskiego. Tak więc mam nadzieję, że Miss Disorderly mi to wybaczy ;)

Na śniadanie podałam pełnoziarniste placuszki zrobione z masy makowej z przepisu Slyvvi. Niestety u mnie masa wyszła za gęsta, więc musiałam dać więcej mleka, co z kolei spowodowało, że nie są takie pulchne jak w oryginale :( Ale i tak zjedliśmy ze smakiem ;) Do tego zrobiłam podwójną porcję i wyszło ich po prostu mnóstwo! Ale jak się okazało, po powrocie z pracy tylko jeden dla mnie został, więc chyba było dobre ;)

Wiecie, że obecnie z S. pracujemy nad nową szatą graficzną bloga? Dzisiaj wybieraliśmy design, on go tworzył i na dniach ma zamiar go wprowadzić. Fajnie jest żyć z grafikiem-informatykiem-przyszłym programistą pod jednym dachem ;) Ja mu za darmo pyszności robię, a on ulepsza mi bloga ;)



Przepis na 2 porcje (zacytuję):
- 1 i 1/3 szkl. mąki pszennej pełnoziarnistej
- 1 szkl. gotowej masy makowej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- szczypta soli
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1/5 łyżeczki gałki muszkatołowej
- 3/4 szkl. mleka (ja dałam około szklanki)
- 1 łyżeczka oleju roślinnego
- rodzynki i płatki migdałowe

 Wszystkie składniki wymieszać. Do ciasta dodać też trochę rodzynek i płatków migdałowych lub innych bakalii. Smażyć na lekko natłuszczonej nieprzywierającej patelni z obu stron. Rozkoszować się zapachem i zjeść z miodem (lub syropem klonowym).

3 komentarze:

  1. Och, te placuszki z masy makowej... Wyobrażam sobie, że smakują wspaniale. :) Na pewno tak wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Placuszki wyglądają super apetycznie, a nowy design jest boski!

    OdpowiedzUsuń