Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 18 września 2012

Raspberry and blueberry tart


Czasem zdarza się, że odwiedza nas 'gość specjalny'. Jako desperate housewife próbuję zrobić wszystko, żeby umilić tej osobie czas spędzony u nas- wyglądem, zapachem i.. smakiem. Zapewniam rozrywkę, muzykę w tle i zachęcam do rozmowy. To, że tyle udaje się zrobić nie jest tylko moją zasługą- to S. jest moim nieodłącznym asystentem w dziedzinie kuchni, dekoracji i czyszczenia ;) Bez niego żyłabym w ciągłym bałaganie i stresie, że potrawa się zepsuje, bo o tym zapomniałam, tego nie kupiłam i to trzeba zrobić w pół minuty. No cóż, nie można być idealnym.. ;)

Tarta jest bardzo delikatna, ale chyba troszkę za słodka, dlatego że podmieniłam zwykły cukier na brązowy drobnoziarnisty. Do tego zorientowałam się, że trochę źle wykonywałam ciasto kruche, ale dzięki Kotlet.tv i 12 minutowemu tutorialowi wiem, że muszę się jeszcze trochę wysilić, żeby mi tak nie opadało i chciało że mną współpracować. Dlatego zapowiadam więcej tart, albo przynajmniej samych spodów ;)
Ze względu na słodki spód postanowiłam nie dodawać do kremu mascarpone cukru, tylko odrobinę esencji waniliowej. W efekcie, słodki spód świetnie kontrastował z kremowym mascarpone i słodkimi owocami. 


Spód:
Jeśli chodzi o przepis to kruchy spód był robiony w proporcjach 3-2-1 (300g mąki, 200g masła, 100g cukru). Wykonanie tym razem pominę, dlatego że wciąż muszę je dopracować, ale na Kotlet.tv idealnie wytłumaczono jak je zrobić.

Krem:
- 500g serka mascarpone
- 2 łyżeczki esencji waniliowej.

Zmiksować serek z esencją waniliową. Wylać na ostudzone kruche ciasto, przyozdobić owocami.

Góra:
-150g jagód
- 350g malin

Zrobić dowolny wzorek ;) Włożyć do lodówki na kilka godzin. Smacznego ;)



7 komentarzy:

  1. tarta przepiękna! kruche ciasto, mascarpone i owoce -mogę jeść codziennie <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda absolutnie pięknie! no i to połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  3. fantastyczna, a jak cudnie udekorowana!

    OdpowiedzUsuń
  4. Haha a ja właśnie miałam dziś robić tartę z jagodami, ale potem sobie uświadomiłam, że jest 22 i że już mi się nie chce ;) będzie za to jutro :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie tarty są świetne. Ich prostota dodaje im uroku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda są świetne, ale ta wygląda naprawdę... jak nie z tego świata. Smakuje pewnie również rewelacyjnie ;)

      Usuń