Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 17 września 2012

Rocket, brie, cherry tomatoes, egg and prosciutto salad.


Czasem mam w domu składniki, których data przydatności zbliża się ku końcowi. Wtedy muszę się nieźle wysilić, żeby znaleźć przepis, w którym mogłabym je użyć. Nieco łatwiej jest, kiedy ma się jeden taki składnik, ale co zrobić z dwoma? Sałatkę oczywiście! 
Poszperałam chwilkę tu i tam i zainspirowałam się tym wpisem. Trudno jest mówić o ilości składników, bo wszystko się odmierza 'na oko'- ile się zmieści na talerzyku.
Ciężko mi opisać smak sałatki, bo okazało się, że brie mi zupełnie nie podpasował i podziobałam trochę w talerzu. Skorzystał na tym S. który najwyraźniej lubi sery pleśniowe, bo zjadł ze smakiem 1,5 porcji ;) Więc jeśli nie jesteście pewni czy lubicie sery pleśniowe, lepiej je ominąć. 


Składniki  na 1 dużą porcję:
- rukola (100g z pewnością wystarczy na 3 porcje)
- jajko ugotowane na twardo
- kilka plastrów szynki parmeńskiej (u mnie 2 na porcję)
- pomidorki koktajlowe
- ser brie lub inny pleśniowy

Dressing:
- 3 łyżki oliwy z oliwek
- 2 łyżki octu balsamicznego

4 komentarze:

  1. Rewelacyjna salatka, idealna na lunch do pracy. A sery plesniowe tez lubie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie zajadam kukurydzę, bo zmysły wariują na sam widok Twojej sałatki

    OdpowiedzUsuń
  3. szybko, prosto i smacznie :) super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Na biznesowy lunch pewnie idealna :)

    OdpowiedzUsuń