Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 3 października 2012

Curried parsnip soup

Coraz więcej czasu spędzam na uczelni. To zajęcia, to przerwy między, które wykorzystuję na naukę, do tego trzeba poszukać materiałów do esejów, testów itp. Nie spodziewałam się aż tak dużego przeskoku między rokiem 1. a 2. Nie jest łatwo, ale dam sobie radę!
Jako że ciągle jestem poza domem, nie gotuję zbyt wiele. Za to znalazłam świetny sposób na nie-podjadanie w czasie nauki. Po pierwsze- piję mnóstwo zielonej herbaty (na zmianę z yerbą mate), a do tego koło godziny 1-2 idę na uczelnianą stołówkę na lekki lunch. Do wyboru mam mnóstwo rzeczy, większość z dni jesr ciężkostrawna i baardzo kaloryczna, do tego niezbyt tania. Nie widzi mi się wydawanie prawie 5 funtów za każdym razem kiedy jestem na uczelni, w szczególności że nie zarabiam kokosów ;) Dlatego też strasznie się cieszę, że znalazłam na stołówce coś dla siebie- zupę! Codziennie zamawiam miseczkę zupy z grzankami, bułką (najczęściej pełnoziarnistą) i masłem. Płacę za to mniej niż 2 funty. Opcja bardzo mi się podoba- zaoszczędzam pieniądze, nie jem dużo, a wciąż będzie to ciepły posiłek, który zaspokoi głód na kilka godzin.
Dlaczego o tym piszę? Bo właśnie tam pierwszy raz jadłam 'curried parsnip soup', który po polsku oznaczałoby po prostu zupę-krem z pietruszki (korzenia) z curry. Zrobiłam własne grzanki czosnkowe z ciabatty i podałam z resztą ciabatty posmarowaną masłem. Ciepłe, gęste, sycące. Może być lepiej? ;)


Zupa krem z pietruszki z curry

Składniki na ok. 4-5 porcji:
- 7 korzeni pietruszki (około 1kg), pokrojone w 1cm plastry
- 1 cebula pokrojona w kostkę
- ok. 2 łyżeczek curry (ja użyłam mieszanki pikantnej)
- 1 łyżeczka kurkumy
- 1litr bulionu warzywnego
- 1 łyżka oliwy z oliwek
- 1 czosnek pokrojony w plastry
- 125 ml śmietany (najlepiej o smaku kokosowym)
- sól, pieprz

W garnku rozgrzej oliwę z oliwek, dodaj cebulę i podsmażaj aż będzie miękka (ale nie brązowa). Dodaj czosnek, smaż ok. 1 minuty, dodaj curry i kurkumę. Wymieszaj dokładnie, a następnie dodaj bulion warzywny i doprowadź do wrzenia. Zmniejsz gaz z średniego na mały, wrzuć plastry pietruszki i gotuj przez ok. 20 minut (aż plastry będą miękkie). Następnie zblenduj na krem, przypraw solą i pieprzem, zagotuj ponownie. Podawaj ze śmietaną i grzankami. Smacznego! ;)

4 komentarze:

  1. Niesamowita, myślałam, że dyniowa - a tu taka niespodziewanka!Pietruszka jest stanowczo niedoceniana, ta zupa jest tego najznakomitszym przykładem!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to sie cieszę, że zaskoczyłam :D po dynię muszę się dopiero wybrać, ale będzie na pewno! :)

      Usuń
  2. bardzo mi sie podoba ta zupka:) ciekawe smaki, musi byc apetyczna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale super! :)

    przy okazji zapraszam do mojej pierwszej akcji :) Szczegóły na blogu
    http://zielonakuchnia.blogspot.com

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń