Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 23 października 2012

Tagliatelle with spinach sauce

Jeszcze do niedawna szpinak kojarzył mi się jedynie z puszką którą zajadał się Popey w kryzysowych momentach lub z papką podawaną na talerzu. Chyba wszyscy przez to kiedyś przeszliśmy, gdzieś w przedszkolu lub szkole podstawowej.. Jednakże, kilka miesięcy temu postanowiłam zaryzykować i kupić opakowanie świeżego szpinaku. Spodziewałam się, że spróbuję i stwierdzę, że nadal go nie lubię, a tu niespodzianka! Polubiliśmy się i to chyba aż za bardzo :) 
Szpinak mimo że często kojarzy nam się z tą bezsmakową papką, jest naprawdę smaczny i zdrowy! Dodatkowo, zawiera sporo błonnika, witamin (A, B, C, E), żelaza, magnezu i kwasu foliowego. Chyba nie potrzeba większej zachęty ;)


Tagliatelle z sosem szpinakowym

Porcja dla dwóch osób:
- 6-8 gniazd makaronu tagliatelle
- 1 opakowanie świeżego szpinaku (100g)
- ząbek czosnku (ja daję dwa, bo bardzo lubię czosnek)
- sól, pieprz
- 150ml śmietany
- ok. łyżki oliwy z oliwek.
- szczypta gałki muszkatołowej (opcjonalnie- ja próbowałam dwie wersje- z i bez i ta druga była zdecydowanie lepsza)

W garnku doprowadzamy wodę do wrzątku, dajemy 1 łyżeczkę soli, dodajemy makaron i gotujemy wg przepisu na opakowaniu. Odcedzamy i odkładamy na bok.
Na patelni rozgrzewamy oliwę, dodajemy pokrojony na plasterki czosnek i smażymy przez chwilę (na średnim ogniu). Wrzucamy szpinak i czekamy aż jego objętość się zmniejszy, przyprawiamy solą i pieprzem, dodajemy śmietanę. Mieszamy co jakiś czas i gotujemy do momentu, w którym sos będzie miał odpowiednią konsystencję.
Sposób podania:
1) Układamy makaron na talerzu i polewamy sosem
2) Dorzucamy makaron do sosu, mieszamy i dopiero nakładamy na talerz.
obie wersje są równie smaczne ;)

Smacznego! :)

7 komentarzy:

  1. Szynka i smaczna potrawa. Szpinak jest dobry na wszystko :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam makaron z szpinakiem:)bardzo apetycznie wyglada

    OdpowiedzUsuń
  3. makaron ze szpinakiem- proste i pyszne danie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pychota, ja dodaję jeszcze trochę pokruszonego serka Bałkańskiego(np.z lidla), w sumie już dawno nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. to chyba moja ulubiona wersja szpinaku, aż dziwne, że jeszcze jej u siebie nie wrzuciłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zwykle kupuję mrożony szpinak i mimo to bardzo się z nim lubię. Będę musiała jednak wreszcie sięgnąć po ten świeży przy kolejnej okazji :)

    OdpowiedzUsuń