Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sobota, 20 października 2012

Wholewheat blueberry oat muffins


Właśnie nadeszła kolejna sobota, a razem z nią wpis na muffinki na śniadanie. Niby coś słodkiego, ale w miarę możliwości zdrowego. Inspirację zaczerpnęłam z bloga Mind Your Food, wprowadziłam kilka zmian, a efekt można zobaczyć na powyższych zdjęciach. Muffiny są przyjemnie mokre w środku, chrupkie u góry i co najważniejsze- zdrowe! Wzięłam 2 do pracy i bardzo żałowałam, że tylko tyle ;) Zastanawiam się czy nie wprowadzić cotygodniowych wpisów śniadaniowych w weekendy, co o tym myślicie?

Miłego dnia Wam życzę i do usłyszenia jutro! (bo mój blog będzie obchodził pierwsze urodziny i trzeba będzie świętować)

Składniki na ok. 15 muffinków:
- 3/4 szklanki płatków owsianych + ok. 2 łyżki na posypkę
- 3/4 szklanki soku pomarańczowego
- 2 szklanki mąki pełnoziarnistej (ja użyłam chlebowej)
- 3/4 szklanki cukru brązowego
- szczypta soli
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- ok 200g jagód lub borówek amerykańskich.
-3/4 szklanki oleju (ja potrzebowałam nieco więcej bo masa była za sucha)
- 2 małe jajka
- miód

Zalej płatki owsiane sokiem pomarańczowym i odstaw na chwilę. Do miski wrzuć wszystkie suche składniki, wymieszaj, a następnie dodawaj po kolei jajka, olej i płatki z sokiem. Wymieszaj i dodaj 3/4 jagód. Wyłóż masę do papilotek, a następnie na górę połóż resztę jagód i posyp płatkami owsianymi, przykryj je odrobiną miodu. Piecz przez ok. 30min w piekarniku nagrzanym do 210 stopni. Podawaj z jogurtem greckim. Smacznego! :)

8 komentarzy:

  1. Świetnie się prezentują obsypane płatkami:)

    OdpowiedzUsuń
  2. wyglądają jakby oprószone :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniałe! Uwielbiam zdrowe, pełnoziarniste muffiny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglądają bardzo smakowicie! a,że w weekend ( z reguły)jest więcej czasu na celebrację śniadania ,więc jestem "NA TAK" dla cyklu śniadaniowego:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muffinyy !!! Jak ja dawno ich nie robiłam, aż tęsknię :D

    OdpowiedzUsuń
  6. przepysznie wyglądają :) fantastyczne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają absolutnie zjawiskowo! i na pewno wypróbuję, bo mam ochotę na takie muffiny :)

    OdpowiedzUsuń