Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 6 listopada 2012

Łazanki z kapustą

 Są takie dni, w których nie myślę o niczym innym, jak tylko o jakimś prawdziwym polskim jedzeniu. Wytężam wtedy wszystkie zmysły w poszukiwaniu tego czegoś, co mogłoby mi przypomnieć czas, kiedy byłam młodsza i mieszkałam w domu rodziców. Wtedy właśnie wpadają mi do głowy łazanki. Zapach kiszonej kapusty rozchodzi się w mojej głowie i obezwładnia ją tak bardzo, że momentalnie idę do sklepu po potrzebne mi składniki, zamykam się w kuchni na co najmniej godzinę i delektuję się kolejnymi etapami. Oczywiście, nie mogłoby się obejść bez zjedzenia części kapusty jeszcze surowej i dopiero ugotowanego makaronu. Ale i na tę sytuację jestem przygotowana, bo wiem, że jedna porcja łazanek zdecydowanie nie zaspokoi mojego pragnienia. Właśnie dlatego przygotowuję je na 6 dużych porcji, tak żebym mogła to zjeść na obiad, kolację i kolejny obiad (ew. śniadanie). 
W takie dni nie wolno się zadręczać liczbą kalorii, ilością tłuszczu czy tym, w jakim stopniu dana potrawa jest zdrowa. Nawet jeśli nie jest, to co? Jedzenie jest przyjemnością i ma sprawiać przyjemność, a od czasu do czasu naprawdę nie zaszkodzi zaszaleć.

Ostatnio niestety przegapiłam dwa weekendy, więc nie było śniadań, ale to nie znaczy, że niczego nie zrobiłam. W ten weekend na pewno można liczyć na kolejną zdrową porcję słodkości ;)

Składniki na 6 dużych porcji:
- 900g kiszonej kapusty (bo pewnie ok. 100g zjadłam po drodze ;))
- woda
- opakowanie makaronu łazanki (np. Lubella)
- 200g kiełbasy
- 1 cebula
- olej, sól, pieprz
- ziele angielskie (wg upodobań, ja użyłam ok 10 ziarenek)
- liść laurowy (u mnie 3)

Pierwszym etapem jest ugotowanie kapusty. W tym celu należy umieścić ją w garnku, odcedzić ją z wody (można pominąć jeśli bardzo lubimy kwaśne łazanki) i pokroić na mniejsze części. Wlać wodę, ilość zależy od ilości kapusty, ale ważne jest żeby praktycznie przykrywała kapustę. Dodać ziele angielskie i listek laurowy. Gotować przez ok. 40 min, aż będzie miękka. Odcedzić.
W osobnym garnku ugotować makaron łazanki zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Odcedzić, włożyć z powrotem do garnka, dodać ok. łyżki oleju, wymieszać. Odstawić na bok.
Kiełbasę pokroić na małe kawałki i podsmażyć na oleju. Na osobnej patelni podsmażyć skrojoną w kostkę cebulę na złoto.
W momencie gdy kapusta będzie już gotowa (odcedzona) można dodawać resztę składników- makaron, cebulę wraz z tłuszczem, podsmażoną kiełbasę (tutaj już bez tłuszczu). Dokładnie wymieszać i przyprawić solą i pieprzem. Smacznego! :)

1 komentarz:

  1. Uwielbiam łazanki, z domowym makaronem, pyszną kapustą mmm... niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń