Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 8 listopada 2012

Spinach and mushroom risotto

Wszyscy, którzy mnie znają, wiedzą że risotto to coś co mogłabym jeść praktycznie codziennie. Wersje, które robiłam dotychczas to:

Risotto z mozzarellą, suszonymi pomidorami i bazylią
Risotto z masłem i parmezanem
Risotto cytrynowe ze szparagami
Risotto z groszkiem i boczkiem
Risotto z dynią
Risotto z krewetkami i szparagami
Risotto cytrynowe z rukolą.
Risotto z pieczarkami i szpinakiem na ostro.

Ostatnio wpadłam na pomysł zrobienia risotta z smażonymi pieczarkami i szpinakiem. Smażone pieczarki to kolejna rzecz, którą uwielbiam od zawsze. Pamiętam, że moja mama często je robiła do różnych potraw i zawsze po kryjomu wyjadałam część. Jako że nigdy nie byłam fanką słodyczy, moje dziecięce 'podkradanie' smakołyków odbywało się zawsze na potrawach praktycznie pozbawionych cukru. I gdzie tu logika? :) Co więcej, obecnie gdy mam czekoladę w domu, to tylko dlatego, że mam zamiar coś upiec. Zdarza się, że czekolady nagle nie ma, bo jeden łasuch znajdzie ją w szafce zanim zabiorę się za pieczenie ;)

Risotto wyszło przyjemnie aromatyczne, ale bardzo proste w smaku. Postanowiłam nie kombinować z przyprawami i ograniczyłam się do soli i pieprzu, dlatego że szpinak i grzybki same w sobie dały ciekawe połączenie smaku.
Risotto ze szpinakiem i pieczarkami

Składniki na 2 porcje:
- 140g ryżu absorbio
- 200 g pieczarek
- 100g szpinaku
- 50ml białego wytrawnego wina
- łyżka oliwy do risotto + 2 łyżki do pieczarek
- 20g masła (+20 na koniec)
- 750ml bulionu
- pół cebuli pokrojonej w kostkę
- starty parmezan

Na początku myjemy pieczarki i usuwamy skórkę (jeśli są duże), kroimy na pół a następnie wzdłuż na kawałki. Rozgrzewamy 2 łyżki oleju na patelni i dodajemy pieczarki. Od razu solimy i pieprzymy, wtedy szybciej powinny puścić soki. Smażymy aż będą miękkie.
W małym garnku podgrzewamy bulion.
W międzyczasie rozpuszczamy masło z oliwą na patelni na średnim ogniu, dodajemy cebulę i smażymy na złoto. Następnie dodajemy ryż i prażymy przez 1-2 minut. Wlewamy wino, mieszamy i czekamy aż risotto je wchłonie. Następnie zaczynamy dodawać bulion (ok 1-2 chochli za każdym razem). Czekamy aż ryż je wchłonie, i powtarzamy czynność.
W momencie gdy ziarna risotto będą już luźne, ale jeszcze lekko twarde możemy dodać szpinak i dokładnie wymieszać. Gdy szpinak zmniejszy swą objętość dodajemy pieczarki, mieszamy. Wyłączamy palnik, dodajemy drugą porcję masła i trochę parmezanu i odstawiamy na kilka minut. Gdy risotto stanie się luźne, podajemy posypując parmezanem u góry. Smacznego! :)

1 komentarz:

  1. fajne połączenie:) ja niestety mam drugi żołądek na słodycze...:)

    OdpowiedzUsuń