Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

niedziela, 20 stycznia 2013

Lemon and rocket risotto


Przeglądając folder ze zdjęciami natrafiłam na to cytrynowe risotto z rukolą, które robiłam już jakiś czas temu, ale gdzieś mi zniknęło wśród świątecznych fotografii. Korzystając z chwili wytchnienia (przerwa w nauce do ostatniego egzaminu) wrzucam prosty, ale zaskakujący w smaku przepis na risotto. Jako źródło podaję opakowanie ryżu arborio z Sainsbury's.

Chyba Wam jeszcze tego nie mówiłam, ale w końcu udało mi się nazbierać na nowy korpus Canona. Po wielu godzinach przemyśleń, czytania recenzji i analizowania budżetu padło na Canona 60d. Na pewno lepiej niż mój stary 400d, ale nie aż tak dobry jak pełna klatka. Mimo to zakochałam się w moim nowym aparacie, bo jakość zdjęć mnie zachwyca i w końcu daję radę z moim brakiem światła w północnej Szkocji. Więcej zdjęć już niedługo, na razie muszę uporać się z zaległościami.

Czy Was też dopadła zimowa sesja? Ja przez ostatni tydzień żyję w bibliotece- wychodzę z rana, wracam w nocy (okolica północy), więc nie ma mowy o gotowaniu. Jeszcze jeden egzamin w środę i będę wolna na.. kilka dni ;) Trzy już za mną, więc szybko zleci.

Życzę Wam miłego wieczoru i do usłyszenia! :)

Lemon and rocket risotto

Porcja dla dwóch osób:
- skórka i sok z jednej cytryny
- świeżo mielony sól i pieprz
- 60g masła
- 1 łyżka oliwy
- pół cebuli pokrojonej w kostkę
- 1 ząbek czosnku przepuszczony przez praskę
- 140g ryżu arborio
- 75ml białego wina
- 425ml bulionu
- 100g rukoli
- 25g startego parmezanu

Rozpuść 25g masła razem z oliwą na patelni, dodaj cebulę, czosnek i skórkę z cytryny i smaż aż cebula będzie miękka, ale nie brązowa. Dodaj ryż, wymieszaj dokładnie i zostaw na ok. 2 minuty. Dodaj wino, zamieszaj i pozwól aby ryż je wchłonął. Następnie zacznij wlewać bulion, po chochelce za każdym razem, poczekaj, aż się wchłonie i powtórz proces. Gdy ryż będzie już miękki i prawie cały bulion zostanie już zużyty, należy dodać pozostałą część masła, sok z cytryny, rukolę (zostawcie garść na dekorację), parmezan i przyprawić solą i pieprzem.
Podawać na ciepło i posypane świeżą rukolą.
Smacznego!

3 komentarze:

  1. wygląda znakomicie. Risotto to moje ulubione danie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Risotto zapowiada się pysznie! Mnie również dopadła sesja, choć aj w tym semestrze mam tylko trzy przedmioty, więc nie jest tak źle jak u Ciebie :) Marzy mi się canon 60d ♥, jaki masz obiektyw do niego?

    OdpowiedzUsuń