Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 21 marca 2013

Raspberry Cheesecake Brownies

 Wolny weekend to wyrażenie, które praktycznie w moim słowniku nie istnieje. Piątek nie przynosi upragnionego weekendu, ale za to perspektywę dwóch dni w pracy. Więc kiedy już zdarza się, że mam dzień wolny, chcę go celebrować jak najbardziej się da- najlepiej wśród najbliższych i dobrego jedzenia. Dlatego też postanowiłam zaprosić kilku dobrych znajomych na obiad z podwieczorkiem, i przygotować im moje ulubione danie. Jak się pewnie domyślacie było to risotto, w wersji z pieczarkami i szpinakiem. Do tego dobre wino i sernik na deser.
Sernikobrownies chodziło za mną od pół roku, jak nic. Jako że na co dzień próbuję się odżywiać zdrowo, chodzę na siłownię i staram się unikać słodyczy i innych przekąsek, to zajęło mi to aż tyle czasu aby znaleźć okazję na jego upieczenie. Wśród gości nie ma mowy na to, aby zostało Ci pół blachy do zjedzenia po. I to mnie właśnie cieszyło- czas ze znajomymi, moje gotowanie, rozmowy o wszystkim i niczym i odpoczynek od pracy.
Milej być nie mogło, dziękuję! (;

 

 Raspberry Cheesecake Brownies 

wg. Nigelli Lawson, z moimi małymi modyfikacjami

Składniki:
300 gramów gorzkiej czekolady (dałam 200g gorzkiej i 100g mlecznej)
300g niesolonego masła (miękkiego)
200g cukru
7 jajek
150g mąki
750g twarogu (mój był z kubeczka)
2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
300g malin (mrożone u mnie)

Rozgrzej piekarnik do 170 stopni. Blachę o wymiarach 25x35 wysmaruj masłem i wyłóż papierem do pieczenia.
Następnie, rozpuść czekoladę w kąpieli wodnej. Odłóż na bok, aby się ostudziła.
W misce utrzyj masło (100g) z cukrem, następnie dodawaj pojedynczo 4 jajka, miksując dokładnie. Dodaj czekoladę i mąkę, wymieszaj, aż się połączą.

Rozlej na blachę 3/4 masy, a następnie w osobnej misce wymieszaj ser, resztę cukru, jajka i ekstrakt z wanilii. Wylej na masę czekoladą. Miejscami rozlej pozostałość masy czekoladowej i wysyp owoce na górę.

Piecz przez 50min, następnie odstaw na kilka godzin, aby mogło stężeć.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Prezentuje się obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ładnie i super smacznie to wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, narobiłaś strasznego smaku ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszota!:) aż ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń