Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Pęczotto

  

Mimo że risotto mogłabym jeść codziennie, to czasem potrzebuję zmian lub modyfikacji. Pęczotto, czyli risotto z kaszy pęczak chodziło za mną od pewnego czasu, dlatego że coraz bardziej było widoczne w blogosferze. Trochę się obawiałam, że kasza zepsuje smak i zniechęci mnie do siebie. Pęczotto jest przecież zdrowsze od risotta, więc to oznaczałoby walkę między tym co lubię, a tym co jest zdrowsze. Jednakże, nie zawiodłam się, kasza smakowała wyśmienicie (chyba nawet lepiej niż ryż arborio) i wiem, że jeszcze niejeden raz zagości w mojej kuchni. Fasolka szparagowa, groszek i suszone grzyby to składniki, które zawsze mam w zapasie, więc obyło się bez specjalnych zakupów. Obiad zachwycił zarówno mnie jak i S., a wiadomo, że to największy mój krytyk kulinarny ;)

Też się tak cieszycie na wiosnę? Mnie czeka najtrudniejszy miesiąc na uczelni, ale już na początku czerwca odpocznę sobie na gorącej Majorce i spróbuję nowych specjałów hiszpańskiej kuchni. Trzymajcie za mnie kciuki i do usłyszenia! (;

 

Pęczotto z fasolką szparagową, podgrzybkami i groszkiem.

Składniki na 2 porcje:
garść (lub dwie) suszonych grzybów
ok. szklanki groszku
fasolka szparagowa
150g kaszy pęczak
łyżka masła
odrobina oliwy z oliwek
1 cebula
100ml białego wina
bulion (u mnie grzybowy)

Zaczynam od zalania garnka z grzybami gorącą wodą, której jest wystarczająco dużo, aby można było ją użyć później jako bulion. Zostawiam grzyby na 20-30minut i w tym czasie odmierzam wszystkie składniki i zajmuję się pokrojeniem cebuli w kostkę. Na patelnię dodaję łyżkę masłą, odrobinę oliwy i czekam aż się rozpuszczą, dodaję cebulę i smażę do miękkości. Następnie odsączam grzyby, kroję na mniejsze kawałki a bulion podgrzewam i trzymam na małym ogniu pod przykryciem. Gdy cebula jest już miękka, dodaję kaszę i prażę ją przez 2-3minuty, mieszając co chwilę, a następnie dodaję wino, mieszam i czekam aż kasza je wypije. Następnie dodaję bulion, po 1 chochli za każdym razem i powtarzam do momentu gdy ziarna będą już napęczniałe, ale nie do końca miękka. Dopiero wtedy dodaję fasolkę szparagową i groszek, ciągle kontynuując dolewanie bulionu. Gdy kasza będzie już wystarczająco miękka, dodaję grzybki, podsmażam chwilę i podajęposypane parmezanem.
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Cześć!

    Z tego co widzę mieszkasz w UK, czy mogłabyś mi polecić jakieś kulinarne dobroci, które mogękupić w Szkocji? Będę raczej w marketach, więc może jakieś popularne słodycze, coś czego nie znajdę w PL?
    Byłabym bardzo wdzięczna za radę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć (;
      Na pewno numer 1 to popularne w Polsce lata temu gwiazdki z Milkway (magic stars), do tego maltesers (czekoladowe kulki, chrupiące w środku). Każdy kto był w Szkocji musi koniecznie spróbować Irn Bru (popularny, pomarańczowy napój gazowany), piwo Guiness, ciasteczka maślane shortbreads, ciastka scones, cydr.
      Jeśli chodzi o restauracje to na pewno trzeba spróbować haggis (owcze podroby, przypomina troszkę kaszankę), black pudding (tutejsza kaszanka), fish/steak pie, fish&chips. Tutaj znajdziesz więcej pomysłów: www.projectbritain.com/food/dishes.htm
      Trudno mi powiedzieć co jeszcze, bo nie jestem fanką tutejszej kuchni.
      Mam nadzieję, że pomogłam.
      Pozdrawiam, Daria.

      Usuń
  2. Pęczak jest bardzo zdrowy i pożywny, szybkoprzyswajalny pokarm pełen minerałów. Przepisy kulinarne z udziałem pęczaku i warzyw, z dodatkiem grillowanej lub gotowanej piersi z kurczaka. Polecam pęczak podawac dzieciom z róznymi dodatkami, tak aby urozmaicic diete :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapatrzyłam się na pierwszą fotkę, bardzo apetyczna, a jeśli kasza to zawsze pęczak, inne jadam z rozsądku, za tą przepadam!

    OdpowiedzUsuń
  4. podobnie jak Ty, boję się, że pęczotto nie będzie tak dobre jak risotto, ale Twoje zdjęcie jest tak apetyczne, że chyba się skuszę i spróbuję mimo wszystko:)

    OdpowiedzUsuń