Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 24 czerwca 2013

Mix & match salad

Lato na Wyspach zupełnie różni się od tego, które pamiętam z Polski. Jest ciepło, ale nie gorąco, czasem lubi zaskoczyć deszczem, ale za to można liczyć na długie dnie i krótkie noce. Mimo że zostałam zauroczona cudowną pogodą na Majorce podczas tygodniowego odpoczynku to cieszę się, że tutaj wróciłam. Pobyt dał mi trochę popalić jeśli chodzi o kwestię jedzenia, ale nadrobiłam to  dużą ilością owoców i ukochaną paellą. 
W kwestii bloga muszę wspomnieć że, odżywiam się zupełnie inaczej niż gdy pisałam tutaj pierwszego posta, ale mam nadzieję że przyjmiecie za naturalne to, że blog będzie przybierał nieco inną formę. Będę stawiać na zdrowe posiłki (ew. te mniej zdrowe w małych porcjach) i zaczną się pojawiać śniadania, sałatki i owocowe przekąski. Dzisiaj startuję z moją popisową sałatką, którą każdy może wykonać w domu bez większego wysiłku, a zapewniam że zarówno będzie zdrowa jak i Was zachwyci. ;)

źródło: tumblr.com

Mix & Match Salad

Składniki:
- sałata lodowa, mix różnych rodzajów sałat
- świeży szpinak
- rukola
- pomarańcze
- ser feta lub mozzarella
- orzeszki pinii

Dressing:
- oliwa z oliwek
- ocet balsamiczny
- miód

Sałatę porwać na kawałki, ze szpinaku obciąć twarde końcówki, dodać rukolę. Pomarańczę pokroić na plastry, odkroić skórkę i pokroić na kawałki, dodać. Ser kroimy w kostkę, dorzucamy orzeszki pinii. 
Jeśli chodzi o dressing to ja z reguł robię proporcje oliwa, ocet, miód 2:1:1 lub 2:2:1 łyżeczek lub łyżek w zależności od wielkości sałatki. Wymieszać dokładnie z sałatką i podawać. Smacznego!

PS Nawet zdarzyło mi się próbować filmować tę sałatkę, efekty marne ale może z czasem będzie lepiej ;)

5 komentarzy:

  1. bardzo fajnie, że będzie zdrowo! Będę podpatrywać. Lubię połączenie sałaty, octu balsamicznego i pomarańczy, pyszna sałatka.No i zazdroszczę pobytu na Majorce, miło wspominam:) choć było to dawno i raczej mało jadłam podczas pobytu:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja lato widzę tylko jak jestem w Polsce, Niestety to w Uk nie rozpieszcza:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś o tym wiem.. mieszkam w Szkocji ;)

      Usuń
  3. Hej hej! Wytypowałam Twój blog w ramach "Liebster Blog Awards" :) Zapraszam:

    http://www.rozmaitefrykasy.blogspot.com/2013/06/liebster-blog-award-i-zupa-cebulowa.html

    Pozdro,
    Ula

    OdpowiedzUsuń
  4. świetna sałatka ! nie próbowałam z pomarańczą, ale wygląda doskonale

    OdpowiedzUsuń