Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

poniedziałek, 15 lipca 2013

Green salad with egg


Od kiedy po raz pierwszy spróbowałam awokado, staram się je kupować jak najczęściej i wrzucać, gdzie się da. Jest idealne na pełnoziarnistego tosta z białym serkiem, do sałatek, jako pasta typu guacamole. Poza tym, owoc ten jest bardzo zdrowy i pełen substancji odżywczych np. witamin A, C, E, K, B3, żelaza, potasu, błonnika, wapnia i kwasu foliowego mimo tego że na 150g owocu ma 240kcal. Czy warto? Niektórzy twierdzą, że jedzenie awokado przyspiesza wchłanianie substancji odżywczych o 400% i jego amatorzy mają mniejszą zawartość cholesterolu w organizmie i są narażeni na mniejsze ryzyko zawału serca. Jak dla mnie warto ;)
Dzisiaj zapraszam Was na zdrową i zieloną sałatkę, która dostarczy Wam wiele cennych witamin, proteinamy (jajko, migdały, jogurt grecki) i dobry humor! Zapraszam.

 Zielona sałatka z jajkiem

Składniki na dwie porcje:
mieszanka sałat
świeży szpinak
1-2 całych awokado
4-6 jajek ugotowanych na twardo
ziarna lub prażone płatki migdała

dressing:
jogurt grecki
1-2 ząbki czosnku
sól, pieprz

Zaczynamy od ugotowania jajek na twardo, a w międzyczasie kroimy awokado na pół, pozbywamy się pestki, ściągamy skórkę i kroimy na plastry. Na talerzach układamy sałatę (mieszankę lub zwykłą, lodową), szpinak, a następnie awokado. Zaczynamy prażyć migdały na złoto i ściągamy z gazu jajka. Studzimy, obieramy ze skorupki i kroimy na połówki, układamy na talerzach. Następnie bierzemy się za dressing: mieszamy jogurt grecki z czosnkiem przepuszczonym przez praskę i przyprawiamy do smaku solą i pieprzem. 
Posypujemy sałatkę prażonymi migdałami i polewamy czosnkowym dressingiem. Smacznego!

1 komentarz:

  1. hymm przyznam się bez bólu, ze nigdy nie miałam przyjemności zjeść dobrego awokado ;) ale do wielu razy sztuka jutro do sklepu i próbujemy!

    OdpowiedzUsuń