Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

środa, 10 lipca 2013

Porridge with blackberries, banana and seeds.


Jak już wcześniej wspomniałam, od pewnego czasu moje nawyki żywieniowe się zmieniły. Staram się w miarę możliwości podążać za 'clean eating'. Dlatego też staram się bardzo polegać na warzywach i owocach, rybach, kurczaku, jajkach i pełnych ziarnach. Coraz większe znaczenie mają też śniadania, jako że prawie codziennie ćwiczę- potrzebuję czegoś, co da mi wystarczającą ilość energii do ćwiczeń i unikam uczucia ciężkości. Kontroluję porcję i staram się pić 2l wody. Póki co do efektów zaliczam powrót do wagi z liceum, zarysy mięśni, lepszy stan cery i samopoczucie.
źródło: tumblr.com
źródło: tumblr.com
Mogłabym być dobrym przykładem na to, że samo chodzenie na siłownie niewiele pomaga. Kiedyś twierdziłam, że mogę zjeść coś niezdrowego, bo przecież to spalę na siłowni. Niestety, teraz już wiem, że bycie 'fit' to tylko 30% ćwiczeń, reszta zależy od diety. W marcu zrezygnowałam z karnetu na siłowni i zaczęłam ćwiczyć w domu, do tego dołączyłam do środowiska fitblr (tumblr o tematyce fit) i to właśnie stamtąd czerpię swoją wiedzę na temat zarówno ćwiczeń jak i zdrowego odżywiania. Mam nadzieję, że nie będzie Wam przeszkadzać to, że będę w miarę możliwości dorzucać obrazki tego typu, być może komuś z Was to się przyda.
Tymczasem, zapraszam na późne śniadanie w postaci owsianki.

Owsianka z jeżynami, bananem i ziarnami.

Składniki na 2 porcje: 
- 3/4 szklanki płatków owsianych
- 3 łyżki otrębów (u mnie mieszanka pszennych i żytnich)
- niecałe dwie szklanki mleka
- opakowanie jeżyn
- 1 duży banan
- miód, syrop klonowy (opcjonalnie, jeśli wolimy słodkie owsianki)
- mieszanka ziaren 'omega sprinkle': słonecznik, pestki dynii, siemię lniane, sezam.

Umieść mleko w rondelku i gotuj na małym ogniu. Dodaj miód lub syrop klonowy, a gdy mleko zacznie kipieć, płatki owsiane wymieszane z otrębami. Wymieszaj i trzymaj na ogniu aż zgęstnieje. Dorzuć jeżyny i plasterki banana, posyp ziarnami bezpośrednio na talerzu. Smacznego!

2 komentarze:

  1. zrobiłam rachunek sumienia i nie jest ze mną tak źle, poza tym że nadużywam białej mąki i jem za dużo cukru:) A owsiankę uwielbiam, jadam prawie codziennie, mimo że jest lato to jem na ciepło:) w lecie tak jak u Ciebie ze świeżymi owocami.

    OdpowiedzUsuń