Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

czwartek, 19 września 2013

Grilled chicken with apricot & tomato salad

Małymi krokami zbliżamy się do jesieni i zapominamy o wakacjach. Gdyby ktoś zapytał mnie jak spędziłam te wakacje to bez zastanowienia odpowiedziałabym, że pracując. Miałam niecałe trzy tygodnie przerwy w międzyczasie, ale od początku czerwca, do końca września to głównie praca, praca i praca. Czy żałuję? Na pewno nie, bo udało mi się co nieco zaoszczędzić na przyszłoroczne wakacje, kupić kilka przydatnych do domu rzeczy i jeszcze bardziej przyzwyczaić się do dorosłego życia. Myślę, że gdybym teraz miała wrócić na garnuszek i nie pracować to powiedziałabym nie, mimo tego że życie byłoby łatwiejsze, a czasu więcej. Za bardzo lubię zarabiać i pracować ;)

Sałatka z grillowanym kurczakiem, morelami i pomidorami to coś, czego normalnie nie spróbowałabym gdyby nie fakt, że szukałam czegoś zdrowego, a kurczak prosił się o wykorzystanie. Po raz kolejny skorzystała z książki '150 perfect salad recipes' Alice Storey i w ciągu najbliższych kilku dni mam zamiar wykorzystać kolejne dwa przepisy. Nacieszmy się sałatkami póki jeszcze jest ciepło, bo za niedługo wrócą ryże, zupy i makarony ;)

Grilled chicken with apricot & tomato salad
'150 perfect salad recipes' Alice Storey
Porcja dla 4-6 osób
 
Składniki:
4 piersi z kurczaka (około 150g każda)
3 duże dojrzałe pomidory (u mnie 7 mniejszych)
12 moreli
 2 łyżki posiekanej pietruszki lub kolendry 

marynata:
2 ząbki czosnku przeciśnięte przez praskę
50ml sosu sweet chilli
sok i skórka z jednej limonki
 
sos:
3 łyżki octu winnego (czerwonego)
3 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka brązowego cukru
1 łyżeczka sosu sojowego
 
Zaczynamy od przygotowania marynaty poprzez wymieszanie wszystkich składników. W naczyniu umieszczamy piersi z kurczaka, dodajemy marynatę, dokładnie rozprowadzamy. Następnie owijamy w folię i marynujemy w lodówce przez co najmniej godzinę. 
Kroimy morele i pomidory w większą kostkę, dodajemy pietruszkę i przygotowujemy sos. Dodajemy sos do reszty składników, dokładnie wymieszamy i odstawiamy.
Wyciągamy kurczaka i grillujemy na złoto.
Na talerzu kładziemy sałatkę, na to kawałki kurczaka i ozdabiamy pietruszką (kolendrą).
Smacznego!
 
 

3 komentarze:

  1. O matko! ale to pyszne...a ja taka głoooodna....świetne połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  2. danie wygląda zachwycająco, zjawiskowo:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Przeczytałam listę składników i sądzę, że to naprawdę musi być rewelacyjna kompozycja smakowa.

    OdpowiedzUsuń