Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 1 października 2013

Fig, raspberry and prosciutto salad

 Przyszedł październik i czas zawirowań. W pracy się pogmatwał system i nabroił z wypłatą, uczelnia ruszyła już pełną parą a ja, postanowiłam w tym roku zawalczyć o jak najlepsze oceny. Wciąż marzy mi się 1st Class Honours, ale zobaczymy jak to wyjdzie. Z pozytywów to mogę się pochwalić, że mój nowy rower (rumak) sprawuje się świetnie i na pewno mi się bardzo przyda zanim jeszcze trafią do nas deszcze i śnieg. Zaplanowałam, że w tym roku dołączę do jakiego klubu sportowego na uczelni i miało paść na tenisa, ale.. moja bardzo dobra koleżanka z Finlandii namówiła mnie, abym spróbowała piłki nożnej dla kobiet. Dzisiaj mam pierwszy trening, więc życzcie mi powodzenia. Mam nadzieję, że nie poobijam nikomu piszczeli i że jeszcze coś pamiętam z czasów gdy jako dzieciak jeszcze biegałam na stadionie za piłką z chłopakami ;)

Figi ujrzałam zupełnie przypadkiem na przerwie w pracy. Chodziłam za nimi i patrzyłam, nie umiejąc się zdecydować, co właściwie można by z tego zrobić. Moja ulubiona ostatnio książeczka kulinarna "150 salad recipes" jak zawsze świetnie mi pomogła i lada moment już szłam do sklepu po figi. Sałatka jest.. nieziemska! Uwielbiam figi, maliny i mozzarellę, więc nie mogłam narzekać! Do tego ocet balsamiczny wlewałabym wszędzie, gdzie bym mogła, więc strzał w dziesiątkę jak dla mnie. Nawet miks sałat z buraczkami okazał się dobry i może.. kiedyś uda mi się zapomnieć o traumie buraczkowej z podstawówki. No nic, zostawiam Was z przepyszną i prostą sałatką i życzę miłego dnia!! ;)

Sałatka z figami, malinami i prosciutto. 
'150 perfect salad recipes' Alice Storey

Porcja na 2-3 osób
Czas przygotowania: 5 minut

150g miksu sałat z rukolą i buraczkami (lub innego miksu)
6 dojrzałych fig
150g malin
8 plasterków prosciutto
2 duże kulki mozzarelli buffalo

dressing:
2 łyżki octu balsamicznego
2 łyżki oliwy z oliwek

Zaczynamy od położenia miksu sałat do miski lub bezpośrednio na talerze. Dodajemy figi pokrojone na pół, maliny i prosciutto. Delikatnie mieszamy jeśli przygotowujemy je w misce. Następnie mieszamy ocet balsamiczny z oliwą i kroimy mozzarellę na plastry. Dodajemy do reszty składników, pokrapiamy dressingiem i serwujemy. Smacznego! ;)

3 komentarze:

  1. i jak poszło na treningu? zapowiada się aktywny rok! Trzymam kciuki by wszsytko poszło jak trzeba ! i żeby energii Ci nie zabrakło i pomysłów na takie przepyszne sałatki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudowne połączenie i miłe widoki dla oka, jem więc od Ciebie nie pytając o zgodę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no pewnie, miło mi, że się podoba! (;

      Usuń