Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

piątek, 15 listopada 2013

Pumpkin, feta & pine nut salad

Dzisiaj mam jeden z tych dni, kiedy jedyne o czym myślę to kocyk, ciepła herbata i odpoczynek. Uczelnia daje mi w kość wystarczająco, więc gdy nadarza się luźniejszy okres, to wracam tutaj szybko i nadrabiam zaległości. Chwilowo będzie.. dynia. Troszkę późno, ale wierzę, że macie jeszcze cokolwiek w  zapasach ;)
Planuję też zorganizować konkurs. Mam do rozdania dwa egzemplarze mojej ulubionej ostatnio książki i z chęcią poszukam im nowego domu.

Sałatka z dynią, serem feta i orzeszkami pinii chodziła za mną przez jakiś czas i przyznam się, że była głównym powodem mojego zakupu dyni. Gdy już w końcu udało mi się zaopatrzyć w składniki i wziąć do roboty, byłam bardzo podekscytowana jaki będzie smak sałatki. Uwielbiam poszczególne składniki osobno, ale razem? W efekcie, mieliśmy pyszną i ciepłą, a zarazem lekką i zdrową kolację. A dokładki niestety nie było.. ;)


Sałatka z dynią, serem feta i orzeszkami pinii
Przepis pochodzi z '150 perfect salad recipes' Alice Storey

Składniki na porcję dla 3-4 osób:
 500g dyni
oliwa z oliwek
2 gałązki tymianku
200g mieszanki sałatek typu baby
50g sera feta
sól, pieprz
2 łyżki prażonych orzeszków pinii

Dressing:
1 łyżeczka musztary Dijon
2 łyżki octu balsamicznego
4 łyżki oliwy z oliwek

Zaczynamy od rozgrzania piekarnika do 190 stopni. Następnie obieramy dynię ze skórki i pozbywamy się ziaren. Kroimy na 2cm kostkę i układamy na formie do pieczenia. Skropić oliwą, posypać tymianek na górę, przyprawić solą i pieprzem. Włożyć do piekarnika na ok. 25 minut (powinna być miękka). Odstawiamy aż trochę przestygnie.
Kolejno, zabieramy się za dressing. Mieszamy razem musztardę, ocet balsamiczny i oliwę.
W dużej misce umieszczamy sałatę, dynię i ser feta pokrojony na mniejsze kawałki, dodajemy dressing i dokładnie mieszamy. Rozdzielamy sałatkę na talerze i posypujemy prażonymi orzeszkami pinii. Smacznego! :)

4 komentarze:

  1. świetne połączenie smaków jak dla mnie, zdecydowanie za mało jem sałatek
    pomyślę o twoim przepisie, na zdjęciach wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Milo mi to slyszec. Naprawde warto probowac przerozne salatki, pole do popisu ogromne a i moc witamin zawsze sie przyda! (;
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Powiem szczerze, ze świetne połączenie fety, nie tylko do pomidora czy brokuła. Pyszne. I z chęcią przyrządzę u siebie w domu.

    OdpowiedzUsuń