Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

wtorek, 3 grudnia 2013

Pumpkin, bacon and orange pasta

Doszłam do momentu, gdy moje studia już wcale nie sprawiają mi takiej frajdy jak kiedyś. Im bardziej się staram, tym gorzej wychodzi. Ale nie mam zamiaru się poddawać, postanowiłam zainwestować w siebie. Wróciłam do nauki francuskiego i poświęcam mu przynajmniej 3 godziny w tygodniu. Do tego zaczęłam się uczyć hiszpańskiego. Co prawda chwilowo moje zdania ograniczają się do 'Chłopiec je jabłko', ale od czegoś trzeba zacząć. Co więcej, w styczniu zaczynam 7 tygodniowy kurs online "Nutrition, Health, and Lifestyle: Issues and Insights". Mam nadzieję, że w tym czasie uda mi się wiele dowiedzieć o zdrowym odżywianiu, składnikach i problemach związanych z żywieniem. Wtedy z chęcią podzieliłabym się z Wami tą wiedzą (;
Piłka nożna pochłonęła mnie całkowicie. Tydzień bez treningów to tydzień stracony. 2x 1,5h treningu piłki, a do tego godzina ćwiczeń wzmacniających na siłowni. Zdecydowanie za mało jak na jeden tydzień. Postanowiliśmy z S. rozszerzyć to o 1-2 dodatkowe treningi w parku, o ile oboje mamy czas i jest jeszcze jasno (o co ostatnio coraz trudniej na północy). Chwilowo nie biegam i nie trenuję z żadnym DVD i chyba udało mi się pokonać plateau (; A jak to jest z Waszymi treningami? Znajdujecie na nie czas, czy wolicie zająć się czymś innym?

Wczoraj, po lewej stronie na blogu wprowadziłam zakładkę na temat świąt Bożego Narodzenia z wszystkimi przepisami, które dotychczas wrzuciłam. Nie było tego zbyt wiele, dlatego że w zeszłym roku i dwa lata temu organizowałam wigilię i niestety nie miałam czasu testować potraw wcześniej. W tym roku udało mi się załatwić urlop i jadę do dooooomu! Więc w miarę możliwości zrobię kilka potraw, które robiłam w poprzednich latach, a których nie udało mi się tutaj dodać :)


Dzisiejszy przepis to drugi i ostatni w tym roku (raczej) na dynię. Było jej trochę więcej, ale niestety, niektóre zdjęcia wręcz straszyły i za żadne skarby nie mogłabym ich tutaj umieścić.
Przepis na makaron z dynią, szałwią, makiem i śmietankowo-pomarańczowym sosem znalazłam na Kwestii Smaku. Po raz kolejny się nie zawiodłam. Połączenie pomarańczy, szynki parmeńskiej i maku było dla mnie zupełnie obce, ale warte spróbowania. Potrawa jest kremowa, z ziarnenkami maku trzaskającymi między zębami. Dodatkowo przebija się słodka pomarańcz i szynka parmeńska (lub bacon w moim przypadku) razem z makaronem.

Makaron z dynią, boczkiem i kremowym pomarańczowym sosem
(wg Kwestia Smaku z moimi małymi modyfikacjami)

Składniki na porcję dla dwóch osób:
4 gniazda makaronu tagliatelle
150g startej dynii
sok z całej pomarańczy
skórka starta z pomarańczy
2 łyżeczki maku
1 łyżka masła
4 plastry bekonu
100ml śmietany kremówki
starty parmezan
sól i pieprz

Zaczynamy od dyni czyli pozbywamy się skórki a następnie trzemy na tarce z dużymi oczkami. Następnie przygotowujemy makaron zgodnie z instrukcją na opakowaniu, ok. 2 gniazda na osobę. Gotujemy aż będzie al dente. W międzyczasie, w osobnym naczynku ścieramy skórkę z pomarańczy, a następnie wyciskamy sok.
Na patelni podsmażamy boczek, aż będzie chrupki. Ja z reguły nie używam do tego ani masła ani oleju, gdyż boczek sam w sobie jest dość tłusty. Odcedzamy zbędny tłuszcz.
Na osobnej (dużej) patelni dodajemy 1 łyżkę masła a następnie tartą dynię, sól, pieprz i mak. Obsmażamy przez kilka minut. Dodajemy szynkę, a następnie odcedzony makaron. Wlewamy sok z pomarańczy razem ze skórką, śmietanę i odrobinę wody jeśli potrzeba. Dokładnie mieszamy i trzymamy na ogniu przez chwilę, aby smaki się przegryzły. Doprawić i posypać parmezanem. Smacznego!


PS Przypominam Wam o konkursie, który trwa do końca 8 grudnia. Do wygrania są dwa egzemplarze książki '200 salads'. Po więcej szczegółów zapraszam TUTAJ :)

3 komentarze:

  1. wspaniała) danie idealne dla mnie:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń